לרגל יום העצמאות ה-77 של מדינת ישראל, הנשיא יצחק הרצוג קיבל אגרות ברכה משורת מנהיגים ברחבי העולם, ובראשם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שאיחל: "אני גאה בכל מה שהשגנו יחד, ומצפה להעמקת הידידות בינינו״.
“ארצות הברית הייתה המדינה הראשונה שהכירה במדינת ישראל, דקות לאחר הכרזת העצמאות של ישראל״, ציין הנשיא טראמפ במכתבו, “מאותו היום, תמיכתנו בישראל נותרה איתנה. חוזקם וחשיבותם של היחסים בין ארצות הברית לישראל באים לידי ביטוי בשותפות ההיסטורית ובקשרים המתמשכים בין עמנו״.

עוד הדגיש: “גם ברגעי קונפליקט או שלום, ארצות הברית נותרת שותפתכם הנאמנה, לקידום ביטחונה של ישראל מול שלל האיומים. אני גאה בכל מה שהשגנו יחד, ומצפה להעמקת הידידות בינינו״.
בנוסף לארצות הברית, גם איטליה, הונגריה, פורטוגל וצ'כיה שיגרו ברכות רשמיות. מי שהפתיעה במיוחד הייתה סין, ששלחה איגרת ברכה, חרף קו מדיני ביקורתי שנקטה כלפי ישראל מאז תחילת הלחימה עם ארגון הטרור הרצחני חמאס.
כזכור, סין לא גינתה את חמאס אחרי טבח 7 באוקטובר, ואף טרפדה יחד עם רוסיה החלטה לגינוי ארגון הטרור במועצת הביטחון של האו"ם. במקום זאת, בחרה להפנות את החצים לישראל והצהירה ש"מעשיה חורגים מהגנה עצמית". ביולי 2024 אירחה בבייג'ינג שיחות פיוס בין חמאס לפת"ח, והביעה תמיכה בהקמת ממשלת אחדות פלשתינית.
