בתום הערכת מצב בראשותו של מפקד מחוז ש"י, ניצב משה פינצ'י ובעקבות המלצתם של כבאות והצלה וגורמי החירום וההצלחה, הוחלט הבוקר (חמישי) על החזרת תושבי היישוב מבוא חורון לבתיהם.

ביה"ח הדסה ישוב לפעילות מלאה, טרם הושגה שליטה על השריפות
שוטרי מחוז ש"י שפעלו לאורך כל הלילה ביישוב מבוא חורון ובצירי התנועה ביהודה ושומרון, ערוכים לקליטה מסודרת של התושבים ולשמירה על ביטחונם יחד עם גורמי המועצה האזורית, החירום וההצלה.

גם במהלך היום כלל יחידות המחוז יפעלו לתת מענה מהיר לכל אירוע. כוחות המשטרה לא יאפשרו כניסה למוקדי השריפות ובמחוז ש"י ימנעו כניסה לפארק קנדה – מבקשים מהציבור שלא להגיע לאזור.
בינתיים 155 צוותי כיבוי עדיין פועלים במלוא העוצמה בכל מוקדי השריפה באיזור שפלת יהודה. 119 מתוכם ממשיכים להילחם באש באיזור הרי ירושלים ב 11 גזרות: שער הגיא, מסילת ציון, נטף, יד השמונה, נווה אילן, פארק קנדה, ענבה עד לטרון, נווה שלום, דרך בורמה עד יער אשתאול, בית מאיר ושורש.

החשד הכבד הן כי ההצתות נגרמו בזדון כחלק ממעשה טרור, בהמשך לכך, בכרזות הסתה שהופצו ברשתות הערביות אתמול, נכתב: "תנו למתנחלים להיות אפר תחת הרגליים שלכם". בנוסף, פורסמו קריאות "לשרוף יערות ליד התנחלויות" ו-"הציתו זעם ולהבות נקמה בבתיהם, בבתיהם וברכביהם".
