accessibility-icon
share-icon
צפו בריאיון המלא | צילום: חדשות 14

"יש לכם על מי לסמוך": מפקד מג"ב בריאיון מיוחד ל"פטריוטים"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ג אייר ה'תשפה (01.05.25)

2

5

like

222

dislike

הוא לא מופיע הרבה בתקשורת אבל בחר להגיע ל"פטריוטים" לכבוד יום העצמאות ה-77 למדינת ישראל • מפקד מג"ב יצחק בריק סיפר על פעילות הלוחמים בשגרה בכלל ובזמן המלחמה בפרט • לדבריו, יש למדינת ישראל לוחמים משכמם ומעלה שעושים את תפקידם ברצינות ובאחריות


מפקד מג"ב, יצחק בריק התארח הערב (רביעי) בתוכנית "הפטריוטים" המיוחדת ליום העצמאות ה-77 למדינת ישראל, באחת ההופעות הבודדות שלו לתקשורת: "אמרו, זה דור הטיקטוק והפלאפון, ממש לא. הם נלחמו בעוז ועד היום, כל יום, בכל משימה. אתה תראה אותם עושים את זה בצורה הכי רצינית, מקצועית וערכית".

בתחילת הריאיון, בריק ציין כי הוא סומך על לוחמיו ואף ביקש להשתתף בצער משפחת הלוחם נטע כהנא שנפל בהתקלות בעזה: "אני פוגש אותם לא מעט בשטח, את הלוחמים האלה. אני רוצה לומר לך, שאני אומר לך ולעם ישראל, שיש להם על מי לסמוך. הלוחמים האלה מתעסקים בפח"ע, בפלילי.

maximize-image
images-count2+
הפטריוטים חוגגים עצמאות | צילום מסך

"אני חושב שאני אנצל את ההזדמנות הזו, ראשית להשתתף בצערה של משפחת כהנא, שרק אתמול ליווינו את בנם בדרכו האחרונה, אחרי שהוא נהרג בהתקלות בעזה, והחלמה מהירה ללוחמ ימ"ס שלנו, שבשבת האחרונה נפצע בפעילות פלילית באיקסל".

מפקד מג"ב סיפר על מטרותיו בתפקיד ועל חשיבות פעילות הלוחמים שתרמה בקרבות השבעה באוקטובר: "להכין את הכוח הזה לשעת אמת. אני חושב שב-7 באוקטובר, לוחמי מגב ושוטרי משטרת ישראל יהיו אלו שהגנו בגופם ועצרו את המתקפה הנוראית הזאת שהייתה על מדינת ישראל, יחידת הימ"מ, החטיבות, המרחבים, פקודת 'הגן בגזרתך', שלא הורדנו את כולם למטה.

maximize-image
images-count2+
הפטריוטים חוגגים עצמאות | צילום מסך

"אני חושב שאם לא היינו עושים את זה, אז היינו חוטפים שומר חומות שתיים במדינת ישראל, והלוחמים האלה עשו עבודה מצוינת. איבדנו גם לוחמים. רק באותו יום 15 לוחמים איבדתי, תשעה מהם מיחידת הימ"מ. ומאז אנחנו כבר 23 לוחמים ולוחמות שאיבדנו, ואנחנו מרימים את הראש וממשיכים הלאה".

בריק ציין שמדובר בלוחמים משכמם ומעלה: "לא רק אני מרגיש שליחות, אני רוצה לומר לך שכל הלוחמים שלי מרגישים שליחות. זה דור של ניצחון. היית צריך לראות אותם ב-7 באוקטובר, להיות איתם, הייתי איתם בשטח, ולהבין שזה דור הניצחון. אמרו, זה דור הטיקטוק והפלאפון, ממש לא. הם נלחמו בעוז ועד היום, כל יום. בכל משימה אתה תראה אותם עושים את זה בצורה הכי רצינית, מקצועית וערכית".

maximize-image
images-count2+
לוחמי מג"ב בשטח לבנון | צילום: דוברות מג"ב

מפקד מג"ב סיפר על הביקוש לשרת שם בקרב המלש"בים: "אנחנו בשנים האחרונות מובילים בביקוש להגיע אלינו, המלש"בים, ממש רבים. יש לנו מצבים שאנחנו מגיעים על כל מקום, יש לנו 20 איש שמבקשים להגיע למשמר הגבול, כן. מה? גם למספרים האלה אנחנו מגיעים. וואו. ובסופו של דבר לא כולם יכולים להגיע. יש כאלה שהולכים לצבא, עושים את השירות הסדיר שלהם בקרבי, ולאחר מכן באים אלינו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News