מפגש מרגש התרחש היום (רביעי) בתוכנית "הפטריוטים" בין קטיה, חיילת בודדה מאוקרינה שעלתה לארץ לבין אמה שמעולם לא ביקרה בישראל. המגיש ינון מגל שאל אותה: "אם אני מביאה לך את אמא, מה את אומרת?". קטיה השיבה: "אני מתעלפת".
קטיה סיפרה שעלתה לארץ לפני שבע שנים: "הגעתי עם פרויקט נעל"ה, זה פרויקט של בני נוער של גיל 14-16, שמגיעים לפה לפנימייה, מקבלים הכל. אחרי הפנימייה, התגייסתי לצבא. רציתי ממש להגיע לירושלים, לא יודעת למה, פשוט רציתי. משהו משך אותי לפה. שמחה שאני פה".

מגל שאל את החיילת כמה זמן היא לא פגשה את אמה וזו השיבה שמעל שנתיים. "היא אף פעם לא הייתה בארץ? היית רוצה שהיא תבוא נגיד?", שאל המגיש. קטיה השיבה: "ברור". מגל הוסיף לשאול: "אם אני מביא לך את אמא, מה את אומרת?". החיילת הבודדה השיבה בהתרגשות: "אני מתעלפת".
לאחר מכן האם התאחדה עם ביתה על הבמה, דבר שריגש את כל חברי הפאנל ואת הצופים באולפן. "אני מודה לכם על הכל מה שעשיתם בשבילנו, אני מודה לכם מאוד. זה מאוד מרגש. התגעגעתי ממש", סיפרה הבת.
