accessibility-icon
share-icon
צילום: קק"ל
צילום: קק"ל

בשל השרפות: מה עלה בגורלם של הרכבים שננטשו על כביש 1?

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ב אייר ה'תשפה (30.04.25)

17

20

like

1

dislike

משטרת ישראל פועלת הערב לפינוי הרכבים מכביש 1 שבעליהם התפנו בשל השרפה שפרצה באזור • בשלב זה ישנם תשעה מוקדי שרפה פעילים באזור מסילת ציון ובשער הגיא • כ-50 אנשים נפגעו במהלך השריפות - רובם במצב קל וטופלו במקום • כביש 1 וכביש 3 סגורים לשני הכיוונים


משטרת ישראל פועלת הערב (רביעי) לפינוי הרכבים מכביש 1 שבעליהם התפנו בשל השרפה שפרצה באזור. לדברי כתבנו עתי שלו, ככל הנראה הרכבים יפונו למגרש חניה באזור לטרון לצורך פינוי הנתיב, ומשם בעליהם יוכלו לקחת אותם.

בעדכון קצר שמסר שלוף הוא פרס את תמונת המצב העדכנית אודות השרפה בהרי ירושלים: "כרגע יש תשעה מוקדים פעילים. בשלב זה, אין שליטה בשרפה, כן יש שליטה באירוע, זאת אומרת, המשטרה יודעת להגיד איפה יש שרפה, במקומות שרוצים לפנות את האנשים מצליחים לפנות אותם.

maximize-image
images-count2+
השריפה בהרי ירושלים | צילום: פלאש 90

"שני המוקדים העיקריים הם באזור מסילת ציון ושער הגיא. יש כמה יישובים שהתפנו, ביניהם נווה שלום, נחשון, אזור יד לשריון, תחנת הדלק בשער הגיא, בית מאיר, מסילת ציון ומבוא חורון. כרגע אין צפי לחזרה לאותם מקומות. במושב נטף התפנו באופן עצמאי, לא חיכו שהמשטרה תפנה אותם".

לדברי כתבנו, מצב הכבישים החסומים הינו: "כביש 1 וכביש 3 סגורים לשני הכיוונים. יש בגלל זה עומסים חריגים בירושלים בעקבות החסימות במספר כבישים נוספים ביציאה מירושלים לכיוון מערב".

maximize-image
images-count2+
השרפות סמוך לירושלים | צילום: דוברות המשטרה

כמו כן שלו עדכן גם על מאמצי הכיבוי והנפגעים: "מבחינת מספר הצוותים, כרגע מעל 160 צוותים של כבאות והצלה פועלים בשטח. יש 21 טרקטורונים ושני מטוסי שמשון שעד כה הטילו 25 מטענים. בשעות הקרובות יצטרף אליהם מטוס שמשון נוסף.

"מבחינת נפגעים, כ-50 אנשים נפגעו במהלך השריפות האלה, רובם במצב קל וטופלו במקום, יש גם כאלה במצב בינוני. הפצועים סובלים בעיקר משאיפות עשן, חלקם גם מכוויות, ופונו לשני בתי-חולים עיקרים: הדסה עין כרם בירושלים ושמיר אסף הרופא בבאר יעקב".

maximize-image
images-count2+
השרפה ליד מסילת ציון | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

שלו ציין כי במשטרת ישראל "פועלים לפנות את כל המכוניות שנמצאות על כביש 1, מנסים לאתר את בעלי הרכבים. זה ייקח זמן אבל נראה שזה עובד באופן מסודר. הרכבים יפונו כנראה למגרש חניה באזור לטרון ומשם יוכלו לקחת את הרכבים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News