לאחר הקרבות הקשים אשר נערכו היום בסוריה בין חמושים סונים לדרוזים בסחניא שבקרבת דמשק, הערוץ אל-ערביה דיווח הערב (רביעי) מפי מקור מקומי כי הושגו הסכמות בין משטר אל-ג'ולאני לנכבדים המקומיים על פריסת כוחות המשטר בסחניא – כאשר למדינה לבדה יותר להחזיק בנשק.
עוד דווח בערוץ כי לאחר ההסכם ופריסת כוחות המשטר באזור, הגיעה לסחניא משלחת של מושלים, בין היתר מהאזורים קוניטרה וסווידא, וזאת לצד ביקור שערך במקום ראש מנהלת הביטחון של מחוז ריף דמשק.

כזכור, העימותים שהתקיימו היום, הגיעו לאחר קרבות דומים שנערכו אתמול בעיירה ג'ראמנה בהם נהרגו עשרות אנשים, לאחר שברשתות החברתיות פורסם תיעוד ובו נשמע אדם – אשר לטענת החמושים הסונים השתייך למיעוט הדרוזי – מקלל את מוחמד.
במקביל לאירועים, דובר צה"ל הודיע לפני זמן קצר כי שלושה פצועים דרוזים תושבי סוריה פונו לקבלת טיפול רפואי בישראל בבית החולים זיו בצפת, והוסיף כי "בצה״ל עוקבים אחר ההתפתחויות במרחב סוריה והכוחות פרוסים במוכנות להגנה ולתרחישים שונים".

מוקדם יותר, ראש הממשלה ושר הביטחון פרסמו הודעה משותפת לאירועים בסוריה והביעו את מחויבותה של ישראל להגנה על העדה הדרוזית. "דווקא ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שבו אנו מוקירים את תרומתה הגדולה של העדה הדרוזית לביטחון ישראל ואת זכר הנופלים הדרוזים שחירפו נפשם להגנה על מדינת ישראל", נמסר בהודעה.
