accessibility-icon
share-icon

עדיין אין שליטה מלאה על האש: "המוקד המרכזי כרגע בשער הגיא"

ציפורה סימן טוב

ציפורה סימן טוב

ב אייר ה'תשפה (30.04.25)

2

5

like

0

dislike

תת-טפסר אייל כהן מכבאות והצלה מחוז ירושלים לחדשות 14: "המצב השתפר מאז הצהריים, אך עדיין אין שליטה מלאה" • בשל החשכה - מטוסי הכיבוי הפסיקו לפעול אך מטוס שמשון ממשיך • כוחות הכיבוי פועלים בשטח כל הלילה, גם לכיוון מבוא חורון


כמעט 12 שעות לאחר שהחלה, השריפה הגדולה באזור הרי ירושלים עדיין לא בשליטה מלאה. תת-טפסר אייל כהן, סגן מפקד מחוז ירושלים בכבאות והצלה, מסר הערב (רביעי) כי "המוקד המרכזי בשער הגיא, וביתר הגזרות אנו עוסקים בהגנה על היישובים".

כהן ציין כי טייסת הכיבוי האווירית סיימה לפעול עקב החשכה, אך מטוס ה"שמשון" של חיל האוויר ממשיך לסייע לכוחות. לדבריו, בשלב זה "אין צפי לפינוי יישובים נוספים", אך יש גרזה נוספת לכיוון מבוא חורון, שם הכוחות כבר פינו את היישוב ונערכו בהתאם. "ברגע שהרוחות יחלשו – זה ישפר את המצב שלנו", הוסיף.

maximize-image
השריפה בהרי ירושלים | צילום: פלאש 90

לסיכום הערכת המצב, אמר תת-טפסר כהן: "יחסית לשעות הצהריים אנחנו במצב הרבה יותר טוב. במידה ונשיג שליטה – זו תהיה עבודה מאסיבית גם הלילה, גם מחר וגם מעבר לזה. אני מקווה שנשיג שליטה בזמן הקרוב".

עקבו אחרינו גם ב-Google News