כמעט 12 שעות לאחר שהחלה, השריפה הגדולה באזור הרי ירושלים עדיין לא בשליטה מלאה. תת-טפסר אייל כהן, סגן מפקד מחוז ירושלים בכבאות והצלה, מסר הערב (רביעי) כי "המוקד המרכזי בשער הגיא, וביתר הגזרות אנו עוסקים בהגנה על היישובים".
כהן ציין כי טייסת הכיבוי האווירית סיימה לפעול עקב החשכה, אך מטוס ה"שמשון" של חיל האוויר ממשיך לסייע לכוחות. לדבריו, בשלב זה "אין צפי לפינוי יישובים נוספים", אך יש גרזה נוספת לכיוון מבוא חורון, שם הכוחות כבר פינו את היישוב ונערכו בהתאם. "ברגע שהרוחות יחלשו – זה ישפר את המצב שלנו", הוסיף.

לסיכום הערכת המצב, אמר תת-טפסר כהן: "יחסית לשעות הצהריים אנחנו במצב הרבה יותר טוב. במידה ונשיג שליטה – זו תהיה עבודה מאסיבית גם הלילה, גם מחר וגם מעבר לזה. אני מקווה שנשיג שליטה בזמן הקרוב".
