כבאות והצלה לישראל הודיעה הערב (רביעי) כי הושגה שליטה פיקודית באש אך טרם הושגה שליטה מבצעית. פרשננו הצבאי נועם אמיר הסביר במשדר המיוחד את ההבדל בין שני הדברים, לדבריו המערכת יודעת כעת לנטר את הכיוון אליו הדברים הולכים ולשלוט על צירי התנועה באופן שימנע פגיעה בנפש.
אמיר ציין כי "שליטה פיקודית היא בעצם כשהמערכת יודעת לנטר את כל המוקדים, כל האירועים, מה מצבה, מה הערכת המצב שלהם, מה כיווני הרוח, לאן העסק הזה הולך, ומה צפי הכיבוי ואיך לגשת בעצם לכל שריפה.

משמעות הדבר כרגע, כשיודעים לשלוט גם על צירי התנועה, אין סכנה, אין סכנה ליישובים.במקומות שצריך לפנות בהם, יש כוח שיודע לבצע את הפעולה, כלומר, מבחינה פיקודית, כרגע יש שליטה מלאה בשטח, זאת כבר התחלה טובה".
לדבריו, כעת הכוחות מתמודדים עם אתגר הכיבוי שהוא מורכב ביותר: "עכשיו צריך לעבוד על כל מה שקשור לכיבוי, וזה קצת יותר מורכב. בדקות האחרונות ממריא מטוס השמשון בפעם השנייה, לגיחה שנייה, כל גיחה לוקחת יותר משעה, כמות עצומה של מים שמוטלת מסייעת מאוד במאמצי הכיבוי, לפחות במאמצי הבלימה.

"זה מטוס שיודע לפעול בלילה, הצוותים הבינלאומיים זה קצת יותר מורכב, קצת יותר בעייתי, מה גם שהם יהיו ארוכים ומוכנים להמריא רק מחר לקראת בוקר, במידה ועוד יצטרכו אותם, ושירותי הכבאות מקווים מאוד לפחות הלילה הזה להשיג את השליטה, הבעיה המרכזית היא שכרגע השרב נשבר והרוחות מתעתעות מאוד בצוותים".
