הדרמה בסוריה נמשכת: זה התחיל אתמול, בעיירה ג'ראמנה הסמוכה לדמשק שבה יש אוכלוסייה דרוזית גדולה. ברשת הופצה הקלטה של דרוזי מקומי, מקלל את הנביא מוחמד ואת העדה הסונית. סוריה, יושבת על חבית חומר נפץ עדתי, וזה הדליק את הסונים. אנשי מיליציות סוניות קיצוניות נהרו לעיירה ג'ראמנה ועימותים אלימים החלו במקום.
הבוקר דווח על רגיעה שהושגה בג'ראמנה, לאחר התערבות של כוחות המשטר. קשה לקבוע אם החמושים הסונים האלה שייכים רשמית לכוחות של ג'ולאני. הוא כנראה רוקד על שתי החתונות, מצד אחד הוא בלם את ההשתוללות בג'ראמנה אתמול, ומצד שני המיליציות הסוניות שתקפו שם כנראה מזוהות איתו.

היום, התרחשו עימותים בכמה אזורים בין הסונים לדרוזים בסוריה, כאשר במוקד – העיר סחנאיא באזור דמשק, שרוב תושביה דרוזים, ולשם נהרו החמושים הסונים מג'ראמנה. למקום הגיעו בהמוניהן גם תגבורות של חמושים דרוזים מאזור סוידא.
בנוסף, דווח על 11 אנשי כוחות הביטחון הסורים שנהרגו בעימותים עם הדרוזים בסחנאיא. בינתיים, הדרוזים נושאים את עיניהם לישראל. בחודש פברואר השנה נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבטיח: "לא נסבול כל איום על העדה הדרוזית בדרום סוריה".

במהלך היום פורסמו תיעודים של כטב"מים – כנראה ישראלים – מעל העיירה סחנאיא, מוקד הקרבות. זה מסביר את ההודעה שהתפרסמה מטעם ראש הממשלה ושר הביטחון, לפיה צה"ל תקף קבוצה קיצונית שתכננה לפגוע בדרוזים בעיירה סחנאיא.
בפגישה שהתקיימה בין ראש העדה הדרוזית בישראל לשר החינוך יואב קיש, הבטיח השר כי ישראל תדאג לשלומם של הדרוזים בסוריה.
הדרוזים בסוריה נושאים עיניים לישראל, ג'ולאני צריך להראות למערב שהוא מנהיג אחראי, אבל בזירה הפנים סורית הוא כנראה ימשיך לשחק לפי הכללים העדתיים העתיקים.
