ברקע אירועי האלימות שנמשכו היום כנגד האוכלוסייה הדרוזית בסחניא שבפרברי דמשק, המשטר הסורי הודיע מוקדם יותר (רביעי) שכוחותיו נפרסו באזור וכי המצב חזר לקדמותו יחד עם השבת היציבות והביטחון, כך מסרה סוכנות הידיעות הסורית סאנא, אשר צוטטה ברשת אל-ערביה.
העימותים שהתקיימו היום, הגיעו לאחר קרבות דומים שנערכו אתמול בעיירה ג'ראמנה בהם נהרגו עשרות אנשים, לאחר שברשתות החברתיות פורסם תיעוד ובו נשמע אדם – אשר לטענת החמושים הסונים השתייך למיעוט הדרוזי – מקלל את מוחמד.

במקביל לאירועים, דובר צה"ל הודיע לפני זמן קצר כי שלושה פצועים דרוזים תושבי סוריה פונו לקבלת טיפול רפואי בישראל בבית החולים זיו בצפת, והוסיף כי "בצה״ל עוקבים אחר ההתפתחויות במרחב סוריה והכוחות פרוסים במוכנות להגנה ולתרחישים שונים".
כזכור מוקדם יותר היום, ראש הממשלה ושר הביטחון פרסמו הודעה משותפת לאירועים בסוריה והביעו את מחויבותה של ישראל להגנה על העדה הדרוזית. "דווקא ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שבו אנו מוקירים את תרומתה הגדולה של העדה הדרוזית לביטחון ישראל ואת זכר הנופלים הדרוזים שחירפו נפשם להגנה על מדינת ישראל", נמסר בהודעה.

בתוך כך, במהלך היום, תקפו מטוסינו בפאתי דמשק פעילים שתקפו אזרחים דרוזים. בצה״ל עוקבים אחר ההתפתחויות במרחב סוריה והכוחות פרוסים במוכנות להגנה ולתרחישים שונים. לצד זאת, הרמטכ״ל רב-אלוף אייל זמיר הנחה את צה"ל בתום הערכת מצב להיערך לפגיעה במטרות משטר סוריה במידה והאלימות נגד הדרוזים לא תיעצר.
