בעקבות השריפות המשתוללות ברחבי הארץ, שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן סיים לפני זמן קצר (רביעי) הערכת מצב של משק האנרגיה, יחד עם ראשי האגפים במשרד ומנהלי החברות בתחום החשמל, המים, הגז הטבעי והדלק, בסיומה נמסר כי לפי שעה לא נרשמו שיבושים ואספקת החשמל נמשכת כסדרה.
"לעת עתה אין שום שיבושים ותקלות במשק האנרגיה, הנובעות מהשריפה, ולא צפוי נזק למתקני האנרגיה", נמסר מטעם משרד האנרגיה שציין כי ימשיך להיערך על מנת להגן על מתקני התשתיות. עוד צוין כי חברת נגה וחברת החשמל ערוכות עם גנרטורים וקווים חלופיים עבור גיבוי במידת הצורך, וכן תוגבר מערך השירות 103.

יחד עם זאת, בהודעת המשרד צוין כי ליתר ביטחון, הופסקה הזרמת הגז הטבעי לאזור ירושלים, כאשר הודגש שעדיין ישנן רזרבות גז ודלקים חלופיים עבור מספר ימים לצרכנים הרלוונטיים.
כמו כן, נמסר מטעם המשרד כי רשות המים מסייעת באספקת מים עבור תושבים מפונים, כאשר חברת מקורות עובדת בשיתוף פעולה עם כבאות והצלה על מנת להגביר את אספקת המים לכיבוי.
