בעקבות שרפת הענק המשתוללת מאז שעות הצהריים באזור יער אשתאול ולטרון, ניצב משנה אלעד קליין, ראש מחלקת מבצעים במשטרה, הנמצא בחפ"ק שבאזור בית שמש יחד עם השר לביטחון לאומי והמפכ"ל, מסר היום (רביעי) במשדר המיוחד עם אמיר איבגי כי המשטרה פרוסה עם כוחות רבים בשטח על מנת למנוע סכנה לחיי אדם.
"הכוחות תופסים שטח וכבישים על מנת למנוע כניסה ויציאה של אזרחים למקומות מסוכנים", ציין קליין, "אנחנו כמשטרה נמצאים בשליטה על השטח אך לא על האש". עוד לדברי ראש מחלקת מבצעים, האש מתפרצת בהרבה מוקדים ומזג האוויר השרבי עם הרוחות הוא אחד הגורמים לאש להתפשט, בשעה שכוחות הכיבוי מזנבים באש בהרבה תאי שטח.

שרפת הענק שעדיין לא נמצאת בשליטה גרמה לחסימת כביש 1 וכביש 3. מטוסי ומסוקי כיבוי פועלים באזור ללא הרף, ובמקביל חיל האוויר נערך להפעיל את מטוס השמשון. בנוסף, הוגשה בקשה לסיוע ממדינות שכנות בהן יוון, קפריסין, איטליה וקרואטיה.
