לאחר הנחייתו של שר הביטחון ישראל כ"ץ והנחייתו של הרמטכ"ל אייל זמיר, צה"ל נערך להשתתף במאמצי הכיבו שריפת הענק בהרי ירושלים ונערך לבצע פעולות חילוץ והצלה במקרי הצורך.
כצעד ראשוני, פיקוד העורף שלח לגזרות השונות מספר צוותי לוחמי חילוץ מקורס מכים ואת חפ"ק נפת הר טוב של מחוז ירושלים. הצוותים הגיעו עם 3 מכליות, 2 כלי צמה (לפעילות הנדסית), 70 כבאים כתומים ושתי כבאיות. אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה גם כן סיפק מספר כבאיות ומכליות עם כמאה אלף ליטר מים.


חיל האוויר הביאו לגזרות השונות צוותי כיבוי (כבאיות ולוחמים) מבסיסי חיל האוויר ומטוס חוזי מסוג צופית. מטוסי תובלה מסוג שמשון יבצעו בזמן הקרוב הטלות מהאוויר ויחידת החילוץ המיוחדת 669 מבצעת סריקות שותפות מהאוויר.
