בעקבות שרפות הענק המשתוללות היום (רביעי) בהרי ירושלים, אבישי כהן, ראש המועצה האזורית מטה יהודה מסר במשדר המיוחד עם אמיר איבגי כי שלושה יישובים במועצה פונו – מסילת ציון, קיבוץ נחשון ומושב נווה שלום: "הכנסתי עוד שישה יישובים לכוננות. אנחנו ערוכים עם מערך החירום של המועצה לפנות אותם ונמצאים בקשר עם ראשי היישובים".
"כל האוטובוסים של המועצה מגוייסים לכך, מקווה שלא נצטרך להגיע למצב הזה אבל אנחנו ערוכים", הוסיף כהן והרחיב על הסכנה הייחודית ליישובי מטה יהודה: "מלא שמורות טבע ויערות, חניוני קק"ל ורט"ג, היישובים שלנו טובלים בירוק, יש בזה יתרונות במשך רוב השנה ויש בזה חסרונות באירועים מהסוג הזה".

ראש מועצת מטה יהודה מסר עוד כי כרגע צוותי המועצה עסוקים בהרחבת אזורי החיץ סביב היישובים, כפי שעשו בשבועות האחרונים: "נעשה את זה גם בהמשך האירוע כדי לאפשר ליישובים ביטחון נוסף". לדבריו, "יש יישובים עם סיכון ברמה פחותה, ויש יישובים שזה יותר משמעותי הכל בתיאום עם כיבוי האש וכוחות ההצלה.
