שרת התחבורה והבטיחות בדרכים והממונה על טקסי יום העצמאות מירי רגב הודיעה היום (רביעי) כי טקס יום העצמאות המסורתי בהר הרצל לא ישודר בלייב כמדי שנה. במקום זאת, צפויה להיות מוקרנת ההקלטה מהחזרה הגנרלית, שנערכה מוקדם יותר השבוע.
לדבריה, "סיימתי לפני מספר דקות הערכת מצב עם הממונים על הבטיחות. יש פוטנציאל לנזק חמור ולסיכון חיי אדם. החלטתי היא חד משמעית – לא לקחת שום סיכון".

השינוי מתרחש ערב תנאי מזג האוויר הצפויים בירושלים, בהם רוחות חריגות עם משבים של עד 90 קמ"ש בשעות הערב. ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב שקיימה רגב עם מפקד פיקוד העורף וראש המכון המטאורולוגי.
בתוך כך, טקס הדלקת המשואות בהר הרצל כמעט תמיד משודר בשידור חי, אך היו שני מקרים חריגים בהם זה לא קרה: בשנת 2020, בעקבות מגפת הקורונה, הטקס התקיים ללא קהל ורובו הוקלט מראש; ובשנת 2024, בשל המצב הביטחוני במלחמת חרבות ברזל, הטקס צולם מראש והוקרן כהפקה מוקלטת. בכל שאר השנים, הטקס שודר כרגיל בלייב.

כזכור, מוקדם יותר השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה והשרה רגב נפגשו במשרד רה"מ, עם משיאי המשואות ביום העצמאות ה-77: "אין הסבר זולת הרוח להסביר את היכולת של המדינה הזאת, שהיא מדינה קטנה, אבל היא מדינה ענקית, והרוח היא ענקית".
