בעוד מדינת ישראל כולה מתייחדת עם זכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, לוחמי צה"ל ממשיכים להילחם בכל החזיתות ברצועת עזה, בגבול סוריה, בלבנון וביהודה ושומרון. גם בעיצומה של הלחימה, ציינו הכוחות את יום הזיכרון במעמדים מרגשים של הנצחה וזיכרון.
הלחימה מתקיימים כחלק ממלחמת "חרבות ברזל", שנמשכת מאז המתקפה האכזרית של ארגון הטרור חמאס בשביעי לאוקטובר, מתקפה שהותירה אחריה מאות חללים, אלפי פצועים, חטופים ועשרות אלפי מפונים. רבים מאותם נרצחים הצטרפו מאז לרשימת הנופלים הכואבת, והמערכה ממשיכה לגבות קורבנות גם בימים אלה.

במהלך היממה האחרונה הלוחמים קיימו טקסי זיכרון, מעגלי שיח והקימו עמדות זיכרון להנצחת חללי צה"ל. הכוחות חיבקו את המשפחות השכולות והבהירו כי הלחימה נמשכת לאורם וברוחם של הנופלים.
כזכור, בסוף השבוע האחרון דובר צה"ל התיר לפרסום כי נהג טנק בגדוד 79, חטיבת ׳המחץ׳ (14) נפל בקרב בצפון רצועת עזה מירי צלפים. באירוע נפצעו קצין ושני לוחמי מילואים נוספים.
