שרפה פרצה היום (רביעי) ביער אשתאול כאשר צוותי כיבוי פועלים בזירה, והוכרזה מכת אש. צוותי כיבוי רבים ממרחב בית שמש פועלים כעת לכיבוי השרפה המתפתחת ביער אשתאול, סמוך למסילת ציון. קיים חשש בהגעה לשעות הערב כשהאש עדין חזקה לאור צפי הרוחות החזקות.
משטרת ישראל הונחתה על ידי כבאות והצלה לפנות את היישוב נווה שלום. בנוסף, הוקם חפ"ק ושטח כינוס באזור לטרון לטובת ניהול מאמץ הכיבוי המורכב, והוכרזה פקודת לפיד אדום: משמעותה גיוס סיוע כלל-ארצי, לרבות מטוסים, צוותי תגבור ממחוזות נוספים וכוחות לוגיסטיים.
הפינוי מתבצע על רקע תנאי שטח מורכבים, הכוללים רוחות חזקות ושריפה פעילה המאיימת להתפשט לעבר אזורים מיושבים. בתוך כך, הוכרזה "מכת אש", ומטוסי כיבוי הוזנקו לסיוע מהאוויר. במקום נושבות רוחות חזקות התורמות להתפשטות מהירה של האש. לוחמי האש פועלים בנחישות לבלימת האש ולמניעת התפשטותה לעבר אזורים מיוערים ומאוכלסים.


אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
