קבוצת רבנים בכירים מהציונות הדתית פרסמה מכתב פומבי הקורא לציבור הרחב שלא להשתתף או לצפות בטקס הדלקת המשואות הממלכתי שייערך בערב יום העצמאות ה-77 למדינת ישראל.
במכתבם החריף, הדגישו הרבנים כי השנה "נחצו כל הקווים" בבחירת מדליקי המשואות וחלק מהמשתתפים האחרים בטקס. לדבריהם, הטקס שאמור לפאר את גיבורי האומה ואנשי המעלה שלה, הפך לכזה ש"מפאר ומרומם גם דמויות המייצגות דברים ההפוכים מדרכם של בית ישראל".
במכתב הביעו הרבנים מחאה על הכללת אישים שלדבריהם מייצגים ערכים המנוגדים ליהדות, ל"אנושיות הבריאה" וללאומיות היהודית, וזאת דווקא ביום חגה של המדינה ובצל המלחמה. הם מציינים כי "לא תפארת היא למדינת ישראל" להעלות על נס דמויות כאלו, ומתריעים מפני "נזק חינוכי חמור" שעלול להיגרם מצפייה בטקס.

בין החתומים על המכתב נמנים עשרות רבנים בולטים במגזר הדתי-לאומי, ובהם הרב דב ליאור, הרב צבי ישראל טאו, הרב שלמה אבינר, הרב דוד חי הכהן, הרב שבתי סבתו ורבים אחרים מרבני ערים, יישובים וראשי ישיבות. "לפיכך", הם מסכמים, "קוראים אנו לציבור היקר להדיר עצמו מטקס זה".
המכתב המלא
"אל אחינו בית ישראל שבכל אתר ואתר.
"אילו פינו מלא שירה כים ולשוננו רינה כהמון גליו אין אנחנו מספיקים להודות ל ד' על ניסיו ועל נפלאותיו שבכל יום עמנו. במיוחד כעת, ערב יום העצמאות ה-ע"ד של מדינת ישראל, כאשר מתגלה בעם ישראל עוצמה של קדושה, של גבורה ושל מסירות למען עמו ונחלתו, "צַד תִּרְאִי וְנָהַרְתְּ וּפָחַד וְרָחַב לְבָבֵךְ כִּי־יֵהָפֵךְ עָלַיִךְ הֲמוֹן יָם חֵיל גּוֹיִם יָבֹאוּ לָךְ" (ישעיהו ס').
"דווקא בגלל שמחתנו על הגדולה שאנו זוכים אליה בעיצומם של מלחמת הגבורה והתקומה הנוכחית, ליבנו נחמץ, כאשר לצערנו, בשנים האחרונות הופך 'טקס הדלקת המשואות', מטקס שמעלה על נס גיבורים ואנשי מעלה של מדינתנו ביום עצמאותה, לטקס שמפאר ומרומם גם דמויות המייצגות דברים ההפוכים מדרכם של בית ישראל. אמנם נראה שהשנה נחצו כל הקווים והטקס ירד לתהומות אפלים.

"נחרדנו לשמוע כי ביום העצמאות הקרוב, במסגרת הטקס הרשמי של מדינת ישראל, הוזמנו להדליק משואה או להופיע אישים שלא יעלה על הדעת לתת להם לייצג בשום אופן את מדינת העם היהודי ביום חג עצמאותנו.
"לא תפארת היא למדינת ישראל, עליה חלמו דורות רבים, להעלות על נס דמויות מי שבחטאיהם חיו דבק בתועבות מצרים, אשר ממנה יצאנו לחירות עולם ואשר על כגון זה אמרה תורתנו הקדושה: "וּבְאַרְצְכֶם לֹא תַעֲשׂוּ" (ויקרא כב). לא תפארת היא למדינת ישראל לתת כבוד ושבח לנכרים שבחרו "להתגייר" באמצעות טקסים מזויפים, אשר אין להם שום ערך לפי דת משה וישראל, ולהציגם כאילו היו חלק מאחינו בית ישראל. לא לשם כך קיבלנו את עצמאותנו בדם אחים גיבורים ובמלות קדושים וטהורים.

"מצער הדבר שבזמנים שדווקא בשנה שבה אומות העולם מתחילות להבין את חומרתה של השקיעה בתרבות ה'פרוגרסיבית' ולדבר בקול רם על הצורך לשוב אל האנושיות, הטבעיות והנורמליות – שדווקא במדינת היהודים מתעקשים לפאר ולרומם את מי שלוחם כנגד האנושיות הבריאה והלאומיות היהודית בה מצטיינת אומתנו.
"מלבד חילול השם שבמאורע שכזה, כמה חמור הוא הנזק החינוכי לילדי ישראל, אשר לומדים שדווקא מי שמנסה להכחש לטבעו ולכרות חלקים מגופו, וכן מי שמתכחש לעמו ומעודד נישואי תערובת, הוא זוכה לכבוד ולהערכה בטקסים הממלכתיים של מדינתנו.

"לפיכך, קוראים אנו לציבור היקר להדיר עצמו מטקס זה עד ירא ד' ויחמול על עמו וארצו.
"בתפילה לאור ישראל בגבורה ולעטר ישראל בתפארה, שיעזרנו עלינו רוח מסורת ומזכה לראות בימינו את התקיימות דברי הנביא: "יִקָּרְאוּ כָל־עַמֵּי הָאָרֶץ כִּי שֵׁם ד' נִקְרָא עָלֶיךָ וְיָרְאוּ מִמֶּךָּ" (דברים כח)".
