מטוס קרב מסוג F/A-18E התגלגל מסיפונה של נושאת המטוסים האמריקנית "USS Harry S. Truman" וצלל למימי הים האדום, כך הודיע אתמול (שני) הצי האמריקני. שני אנשי צוות שהיו מעורבים בתקרית הצליחו להיחלץ בזמן, כאשר אחד מהם ספג פציעה קלה בלבד.
התקרית יוצאת הדופן אירעה כאשר המטוס, ששוויו מוערך בכ-70 מיליון דולר, נגרר מתוך האנגר המטוסים (hangar bay) של ה"הארי טרומן". על פי גורמים רשמיים, איש צוות אחד היה בתוך המטוס הנגרר ואיש צוות נוסף הפעיל את הטרקטור הגורר כאשר הצוות איבד שליטה. שני אנשי הצוות הצליחו לקפוץ מהכלים לפני שהמטוס והטרקטור הגורר נפלו יחד אל הים.
"המטוס F/A-18E היה בתהליך גרירה פעיל בהאנגר כאשר צוות הגרירה איבד שליטה עליו. המטוס והטרקטור הגורר אבדו בים", נמסר בהודעת הצי. "המלחים שגררו את המטוס פעלו מיידית להתרחק ממנו לפני שנפל לים. נפתחה חקירה בנושא", הוסיפו.

נושאת המטוסים "הארי טרומן", מסדרת נימיץ, פועלת בים האדום מאז ספטמבר האחרון. היא הוצבה באזור כחלק מהמאמצים להגן על נתיבי שיט מסחריים מפני התקפות כמעט בלתי פוסקות מצד המורדים החות'ים בתימן.
בשלב זה לא ברור מה גרם לאיבוד השליטה על המטוס על סיפון נושאת המטוסים, שהייתה בעבר יעד לתקיפות חות'יות. גורם אמריקני ציין כי דיווחים ראשוניים מהשטח מצביעים על אפשרות שתנועה פתאומית של נושאת המטוסים, שאולי נגרמה כתוצאה מירי חות'י, הייתה גורם תורם לתאונה. עם זאת, דיווחים אלה טרם אומתו רשמית והחקירה בנושא נמשכת.
נושאת המטוסים "טרומן" הייתה מעורבת בתקרית נוספת מוקדם יותר השנה, כאשר התנגשה בספינת סוחר סמוך לתעלת סואץ. מפקד נושאת המטוסים הודח מתפקידו בעקבות אותה תקרית.
