טקס הנחת דגל הלאום על קברי חללי מערכות ישראל בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל נערך היום (שני) לזכרם של חללי מערכות ישראל, בהם 1666 חללי משטרת ישראל, אשר נפלו מאז קום המדינה ועד היום במהלך שירותם במשטרה או בעקבותיו. 71 חללים נפלו מפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל'.
במהלך הבוקר, הונחו דגלוני מדינת ישראל על כלל הקברים בחלקה המשטרתית ע"י שוטרי משטרת ישראל ועד לערב יום הזיכרון יונחו דגלי הלאום על קבריהם של כלל חללי משטרת ישראל.

במהלך הטקס אמר מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דני לוי: "כמדי שנה, ימים אחדים לפני שנשמע קול הצפירה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אנו נאספים כאן, בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל, עומדים ביראת כבוד, אל מול נופלינו. על קירות ההיכל, חקוקים שמותיהם של הנופלים".
לדבריו, "זהו פסיפס אנושי ישראלי, שמאגד לתוכו את כל חלקי החברה, ללא הבדל דת, גזע, מין ולאום. כל שם, הוא עולם ומלואו. סיפור חיים שנגדע בטרם עת, אך הותיר אחריו צוואה ברורה – להמשיך ולשמור, באמונה ובנחישות, על המולדת. במלחמת "חרבות ברזל", שוב עמדנו כחומה בצורה מול אויבינו".

עוד המשיך המפכ"ל: "שוטרי משטרת ישראל ולוחמיה, יחד עם כלל כוחות הביטחון, ומתנדבי כיתות הכוננות, לחמו בחזיתות שונות, כתף אל כתף, בנחישות ובאומץ, והגנו בגופם על אזרחי המדינה. 71 שוטרים ולוחמים נפלו במלחמה הקשה הזאת. 71 גיבורים, שכל אחד מהם הוא עולם של ערכים, של שליחות ושל אהבת הארץ".
"שמותיהם, כמו שמותיהם של כל חללי מערכות ישראל, מצטרפים אל היכל זה, ומוסיפים לו עוד נדבך של מסירות והקרבה", אמר לוי והוסיף: "שורת הנופלים מסמלת את המחיר הכבד שמשימת ההגנה על ביטחון המדינה גובה מאיתנו. והכל – למען הצלת חיי אדם, למען המדינה, ובשם הדגל".

בהמשך, המפכ"ל בחר לצטט את דבריו של יהודה אטינגר, שסיים לאחרונה הכשרת טירונים במשמר הגבול, ונבחר למצטיין פלוגתי: "אבי ואחי הם אלו שבזכותם אני עומד כאן היום, בוחר להמשיך את הדרך של המשפחה היקרה שלי, בתרומה והגנה על ארץ ישראל, כי אין לנו ארץ אחרת".
"אביו של יהודה, אחיעד אטינגר ז"ל, נרצח בפיגוע בצומת אריאל בתאריך ה-17.3.2019, ואחיו – סרן הראל אטינגר ז"ל, נפל בקרב בלבנון באוקטובר האחרון.
דברים אלו, שנאמרו ע"י יהודה, ממחישים את רוח העם, את רוח שוטרינו ולוחמינו, שממשיכים להיאבק ולהגן על המולדת, בכל מחיר, גם במחיר חירוף נפשם. זה הסיפור של העם שלנו. זהו סיפורה של המדינה", אמר לוי.
בסיום דבריו, פנה המפכ"ל למשפחות השכולות: "משפחות יקרות, אנו ניצבים כאן לצידכן, מחויבים להמשיך לשאת את לפיד הזיכרון, להבטיח כי נפילתם לא הייתה לשווא. זוהי משימתנו. זוהי שליחותנו. לפני סיום, אבקש מכאן לחזק ולחבק את המשפחות השכולות, לאחל החלמה מלאה לכל הפצועים, ולייחל, יחד איתכם, לשובם של כל החטופים במהרה לביתם. יחד עם משטרת ישראל כולה, אני מצדיע לנופלי מערכות ישראל. יהי זכרם ברוך".

בטקס נכחו מפכ"ל המשטרה רב ניצב דני לוי, הרמטכ"ל רב אלוף אייל זמיר, נציב שירות בתי הסוהר רב גונדר קובי יעקובי, ראש המוסד דוד ברנע, ראש השב"כ רונן בר, נציב כבאות רב טפסר אייל כספי ובהשתתפות: יו"ר ארגון יד לבנים ארצי אלי בן שם, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל וכוחות הביטחון, הגברת זהבה גרוס מידן, ראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון מר אריה מועלם, סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, נציגי המשפחות השכולות, קצינים ושוטרים.
