התיעודים הקשים שהגיעו היום (שני) מהבקו"ם בתל השומר בהם נראו מתגייסים חרדים מותקפים על ידי קיצוניים ומלווים באמצעות כוח משטרתי גרפו גינויים מקיר לקיר במערכת הפוליטית: "התקיפות נגד חרדים שכן מתגייסים הן חציית קו אדום", מסר ח"כ אביגדור ליברמן.
שר הפנים משה ארבל, היה הראשון מהמפלגות החרדיות שגינה את האירוע המחריד: ״אני מגנה בכל תוקף את הפרחחים שפעלו באלימות כנגד המתגייסים החרדים לצבא ההגנה לישראל היום. פרחחים אלו אינם בני תורה ולא מייצגים את ערכיה״.

מהומות בבקו"ם: מתגייסים חרדים הותקפו על ידי קיצוניים
ח"כ יול אדלשטיין טען כי יותר ויותר צעירים חרדים רוצים לקחת חלק באתוס הישראלי ולשרת בצבא והכריז: "מולם עומדים מכשולים רבים – הן חברתיים והן מהותיים, אבל אנחנו נסייע להם".
כל מתגייס חרדי נכנס לבקו"ם מלווה בטבעת אבטחה של שוטרים. pic.twitter.com/zr1Rn9xlrb
— יהודה שלזינגר (@judash0) April 28, 2025
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את הממשלה: "צעיר חרדי שמתגייס לצה״ל סופג אלימות וקריאות ״בוגד״. אין משטרה, אין גינוי של שרים. ככה זה כשהממשלה מעודדת סרבנות המונית. הוא לא בוגד, הוא שומר חוק ופטריוט. הוא דוגמה לעתיד טוב יותר למדינת ישראל".
ח"כ אביגדור ליברמן הדגיש כי "נמות ולא נתגייס? נמות אם לא נתגייס!התקיפות נגד חרדים שכן מתגייסים הן חציית קו אדום. הסתה להשתמטות בזמן מלחמה = עד 15 שנות מאסר, ודרש מרשויות האכיפה "לפעול בנחישות נגד המעורבים וקורא לממשלת ה-7 באוקטובר להפסיק לעמוד מאחורי המשתמטים והתוקפים".
ח"כ גלעד קריב ביקר בחריפות: "בחור שומר תורה ומצוות מגיע להתגייס וצריך להגן על עצמו. איפה מאות שוטרי המשמר הלאומי שאנחנו פוגשים כל מוצ״ש בשער בגין? איפה מפקדי המרחבים של המשטרה? איפה רכבי השטח?".
