ראש ממשלת גרינלנד, ינס-פרדריק נילסן, אמר היום (ראשון) כי "גרינלנד לעולם לא תהיה חתיכת רכוש שניתן לרכוש", תוך ביקורת על הגישה האמריקנית כלפי האי הארקטי העשיר במינרלים. דבריו נאמרו בעקבות התעניינותו החוזרת של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהשתלטות על השטח.
במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת דנמרק, מטה פרדריקסן, אמר נילסן: "השיחה מארצות הברית לא הייתה מכבדת. המילים שנאמרו לא היו מכבדות. לכן במצב כזה עלינו לעמוד יחד." הממשלות בגרינלנד ובדנמרק הדגישו כי ימשיכו לקדם שיתוף פעולה תוך שמירה על שלמות הממלכה הדנית.

נילסן, שמבקר בדנמרק במסגרת ביקור רשמי בן שלושה ימים, צפוי להיפגש מחר עם המלך פרדריק העשירי ולחזור לגרינלנד בלוויית פרדריקסן. גרינלנד, המהווה שטח בשלטון עצמי תחת דנמרק, ממשיכה לדחות את האפשרות למכירתה לארצות הברית, ומדגישה את שאיפתה לשמר את "עצמאותה העתידית".
