accessibility-icon
share-icon
ראש ממשלת דנמרק מטה פרידרקסן בביקור בגרינלנד במהלך חודש אפריל | צילום: רויטרס
ראש ממשלת דנמרק מטה פרידרקסן בביקור בגרינלנד במהלך חודש אפריל | צילום: רויטרס

ראש ממשלת גרינלנד תוקף: "ארצות הברית לא נהגה איתנו בכבוד"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כט ניסן ה'תשפה (27.04.25)

1

2

like

1

dislike

ראש ממשלת גרינלנד, ינס-פרדריק נילסן, אמר היום כי "גרינלנד לעולם לא תהיה חתיכת רכוש שניתן לרכוש", תוך ביקורת על הגישה האמריקנית כלפי האי הארקטי העשיר במינרלים • דבריו נאמרו בעקבות התעניינותו החוזרת של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהשתלטות על השטח


ראש ממשלת גרינלנד, ינס-פרדריק נילסן, אמר היום (ראשון) כי "גרינלנד לעולם לא תהיה חתיכת רכוש שניתן לרכוש", תוך ביקורת על הגישה האמריקנית כלפי האי הארקטי העשיר במינרלים. דבריו נאמרו בעקבות התעניינותו החוזרת של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהשתלטות על השטח.

במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת דנמרק, מטה פרדריקסן, אמר נילסן: "השיחה מארצות הברית לא הייתה מכבדת. המילים שנאמרו לא היו מכבדות. לכן במצב כזה עלינו לעמוד יחד." הממשלות בגרינלנד ובדנמרק הדגישו כי ימשיכו לקדם שיתוף פעולה תוך שמירה על שלמות הממלכה הדנית.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ||
maximize-image
עדיין מעוניין בגרינלנד, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ |צילום: רויטרס

נילסן, שמבקר בדנמרק במסגרת ביקור רשמי בן שלושה ימים, צפוי להיפגש מחר עם המלך פרדריק העשירי ולחזור לגרינלנד בלוויית פרדריקסן. גרינלנד, המהווה שטח בשלטון עצמי תחת דנמרק, ממשיכה לדחות את האפשרות למכירתה לארצות הברית, ומדגישה את שאיפתה לשמר את "עצמאותה העתידית".

עקבו אחרינו גם ב-Google News