השווקים האמריקאיים סיימו את שבוע המסחר החולף בעליות, כאשר מדדי המניות המרכזיים רשמו התאוששות חדה בעקבות שינוי בגישת ממשל טראמפ כלפי הפדרל ריזרב והמדיניות המסחרית מול סין. מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.05%, מדד S&P 500 עלה ב-0.74%, והנאסד"ק קפץ ב-1.26%.
העליות נרשמו לקראת סיום המסחר ביום שישי, בעקבות הצהרות מרגיעות מצד הבית הלבן בנוגע לעצמאות הפד והאפשרות להקלה במכסים על סחורות סיניות. היום (ראשון) אין מסחר בוול סטריט, אך מחר, עם פתיחת שבוע המסחר החדש, ייבחנו המשקיעים אם המגמה החיובית תימשך.

במקביל לעליות במדדים, גם שוק האג"ח והמט"ח הגיב לשינוי האווירה. תשואת האג"ח ל-10 שנים ירדה מ-4.4% ל-4.3%, והדולר האמריקאי התאושש מהשפל של תחילת השבוע לעבר רמות תמיכה חשובות.
על אף האופטימיות הזהירה, גורמים בשוק מציינים כי חוסר הוודאות סביב הסכמי הסחר טרם הוסר, וכל נתון מאקרו-כלכלי שלילי שיתפרסם השבוע עלול לשנות את הכיוון החיובי.
