פרסום ראשון: במערכת הביטחון מעריכים כי בשבת שעברה סוכל ניסיון חטיפה של 4 לוחמות, כאשר חוליית מחבלים שיצאה פיר ממנהרה ירתה טיל RPG לעבר רכב בו שהו. מי שמנעו את האירוע הקשה הזה, היו לוחמי טנק שפתחו באש תוך 40 שניות ושיבשו את תוכנית המחבלים, שחזרו אל המנהרה וברחו מהמקום.
לדברי גורם ביטחוני המעורה בפרטים, אם המחבלים היו מצליחים להוציא את התוכנית שלהם לפועל, היינו היום באירוע של ארבע חטופות נוספות. לטענתו במקרה שכזה, היינו כבר באירוע שובר שוויון.

בימים האחרונים מתקבלים דיווחים מטרידים אודות פעילות דומה של מחבלים שגרמה אף לנופלים מקרב לוחמינו. היום, בזמן פעילות מבצעית של לוחמינו בעזה, מחבל יצא מפיר מנהרה במרחב דארג׳ תופאח ברצועה, וביצע ירי של טיל RPG לעבר כוחותינו. המחבל פספס וברח ולא היו נפגעים.
אולם אתמול, פעילות מסוג זה גבתה מחיר כבד: במהלך מארב של כוח ימ"ס, בשטח דחוס בהריסות ופירים, מחבל יצא מפיר, ירה לעבר הלוחמים ופגע נטע יצחק כהנא הי"ד. לוחמינו הגיבו בירי וברימוני רסס לכיוון המחבל אך זה הצליח להמלט. כוח חילוץ של צה"ל הגיע לפנות את הפצוע. במהלך הנסיעה, כוחות החילוץ ספגו ירי נ"ט, בין היתר, נפגע הטנק בו היה עידו וולוך הי"ד, שנהרג גם הוא.

הפיקוד שנמצא כרגע בתוך רצועת עזה קשוב לחייליו בשטח המביעים ביקורת קשה על דשדוש בלחימה שהתעצמה מאוד בשבוע האחרון.הזאת מאוד מאוד התעצמה במהלך השבוע האחרון. לטענת חייליםם רבים, פעילותם בעזה כעת רחוקה מלהיות מלחמה אמיתית. זאת ברקע שבוע קשה בו מדינת ישראל ספגה ארבעה הרוגים.
החיילים אומרים: "או שאנחנו נכבוש את הרצועה, או שתוציאו אותנו החוצה". בתוך כך, ישנה גם כוונה לגייס מילואמניקים כאשר המסרים שעוברים ליחידות הם: "תתכוננו. כנראה שאחרי יום העצמאות, אנחנו נצטרך אתכם, לא לתכנן חופשות וגם לא טיסות".
