המשטר הסורי החדש בראשות אחמד א-שרע (אל-ג'ולאני) האשים היום (ראשון), את המיליציה הכורדית "הכוחות הסורים הדמוקרטיים" בפעילות לחילוק סוריה והפרת ההסכם עליו חתמו הצדדים בחודש שעבר, במסגרת הודעה שפרסמה הנשיאות הסורית.
"אנו מתנגדים באופן נחרץ לניסיונות להביא לחלוקת סוריה או להקים ישויות נפרדות תחת מסגרת פדרלית ללא הסכמה לאומית כוללת", נכתב בהודעה שהוסיפה: "אחדות האדמה והעם הסורי הם קו אדום".

ההודעה הביעה דאגה כלפי מה שכינתה כ"צעדים לשינוי דמוגרפי" בחלק מהאזורים והזהירה משיתוק פעולות מוסדות המדינה באזורים עליהם השתלטה המליציה הכורדית בראשות הגנרל מזלום עבאדי.
ההסכם המדובר, נחתם בחודש שעבר בין השליט הזמני אל-ג'ולאני והגנרל עבאדי, ולפי הדיווחים קודם בין היתר בלחץ אמריקאי. עם זאת, מקורות כורדיים אשר שוחחו מוקדם יותר החודש עם סוכנות רויטרס אמרו לדרוש שתחת הממשלה החדשה במדינה תתקיים מערכת פדרלית שתאפשר להם לשמר את מעמדם האוטונומי- דבר אליו המשטר מתנגד.
