כתבנו המדיני תמיר מורג התייחס היום (ראשון) במהדורה המוקדמת עם דנה ורון להתנהלות סביב מבצע "עוז וחרב" ולביקורת הגוברת בתוך הממשלה. לדבריו, בצה"ל קיימת גישה מקובעת שמעכבת את קידום הלחימה: "צריך להבין – מה זה חשש? יש אלרגיה מוחלטת של המערכת לכל העניין הזה".
"אומנם הרמטכ״ל הלך הביתה, וקצינים בכירים אחרים הלכו הביתה, אבל חלק גדול מהשלד של צה״ל נשאר. כנראה שהגישה הזאת משפיעה גם על תפיסת העולם של הרמטכ״ל אייל זמיר", הדגיש כתבנו המדיני.

מורג הבהיר כי האחריות העליונה נותרת בידי הממשלה: "הדרג המדיני גם צריך לדעת, במלחמה של שנה וחצי, לכפות את דעתו על הדרג הצבאי, גם אם צה״ל מנסה – והוא ניסה בסוגיית הסיוע – לתקוע מקלות בגלגלים". לדבריו, חוסר ההכרעה בצמרת צה"ל משפיע גם על קבלת ההחלטות בשטח.
בהמשך דבריו התייחס מורג לביקורת בתוך הממשלה כלפי ראש הממשלה ושר הביטחון. "אני שומע יותר ויותר ביקורת נגד ראש הממשלה נתניהו ונגד שר הביטחון ישראל כץ, על העובדה שהם מושכים את העניין הזה של מבצע 'עוז וחרב' שנועד להפעיל לחץ על חמאס ולא למוטט אותו", אמר. לדבריו, ישנה תחושה בקרב שרים רבים שהמצב הקיים אינו מתקבל על הדעת.

"יותר ויותר שרים, עדיין לא כולם, מרגישים שהגיע הזמן לעבור לשלב הבא", ציין מורג. "שהעניין הזה, העיכוב הזה, עולה בחיים של חיילי צה״ל". הוא הדגיש כי השיח בממשלה משתנה, ותחושת הדחיפות להכרעה גוברת מיום ליום.
לסיום, התייחס מורג להשפעת הקמפיין הציבורי לחילוץ החטופים על ראש הממשלה. "צריך להודות כאן ביושר – הקמפיין בנוגע לחטופים משפיע על השיקולים של נתניהו," אמר. "בניגוד למה שאומרים עליו, הוא אובססיבי לחלץ כמה שיותר חטופים, וזה כמובן דבר חיובי". עם זאת, הוסיף באמירה נוקבת: "איפה בדיוק עובר הקו שבו אנחנו פוקחים את העיניים ואומרים לעצמנו: זה לא עובד, צריך ללכת קדימה? יותר ויותר שרים בממשלה מרגישים שכבר הגענו לקו הזה".
