ח"כ טלי גוטליב תקפה היום (ראשון) בראיון לבועז גולן את הדרג המקצועי על ההתנהלות סביב סוגיית הסיוע ההומניטרי לעזה. גוטליב הביעה התנגדות חריפה להחזרת הכנסת סיוע כל עוד לא הושג שחרור כל החטופים. "אם הם יכניסו סיוע לפני שהחזרנו את כל החטופים או בניגוד לעסקה – שישימו את הדברים וילכו", אמרה גוטליב.
בהמשך, התייחסה גוטליב לתוכנית לבניית שטח סיוע הומניטרי בדרום הרצועה, ואמרה כי יש בכך יותר ערך מדיני מאשר הומניטרי. לדבריה, "הדיבור כרגע על בניית שטח מסוים הומניטרי שעובדתית אין בו חלוקת סיוע – לתפיסתי יש לו ערך שקשור לעצם המשא ומתן". גוטליב הוסיפה: "לדעתי, אם הייתה חלוקה היא כבר הייתה מתרחשת. בעיניי זו פסאדה שנועדה להיות חלק ממשא ומתן לעסקת חטופים".

כזכור, פרשננו הפוליטי יעקב ברדוגו דיווח כי בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימה ביום חמישי האחרון, הוסכם על מתווה חדש בנוגע לסיוע ההומניטרי. לפי המתווה, בשלב הקרוב לא תתבצע הכנסת סיוע לעזה. עם זאת, הוסדרה שיטת פעולה לעתיד, שתכלול שילוב של חברות פרטיות ותבטיח נטרול מוחלט של חמאס, כך שארגון הטרור לא יהיה מעורב בחלוקת הסיוע.
