גם בשבוע החולף, המתיחות בין ארגון הטרור חיזבאללה לבין מדינת לבנון נמשכת, כאשר שוב במוקד נושא פירוז ארגון הטרור מנשקו. שגריר איראן בלבנון זומן לשיחת נזיפה אצל שר החוץ הלבנוני יוסף ראג'י, לאחר שפרסם ציוץ מתריס בחשבון ה-X שלו, שבו נכתב בין היתר כי "פרויקט הפירוז מנשק הוא מזימה ברורה נגד המדינות. וגם אנחנו ברפובליקה האסלאמית של איראן, מודעים לחומרת המזימה הזאת ולסכנה שהיא מהווה לעמי האזור".
מאוחר יותר הוא הגיע לראיון בערוץ אל-ג'דיד, שם הוא השמיע מסרים הרבה יותר פייסניים. למשל, הוא אמר: "עניין ההתנגדות ונשקה שייך לממשלה (של לבנון)". אותו שגריר איראני הוא זה שנפצע במתקפת הביפרים, המראיינת, סמר אבו ח'ליל, ממש לא עשתה לו 'חיים קלים', ושאלה אותו איך ייתכן שלשגריר של מדינה זרה יש ביפר של ארגון לבנוני. לטענתו של השגריר, האיראנים עדכנו את אנשי מדינת לבנון כי הם זקוקים למכשירי הקשר האלה כדי "להגן על עצמם מהסכנות הקיימות".

לאחרונה הנשיא וראש הממשלה בלבנון הובילו קמפיין שהמטרה שלו היא פירוק חיזבאללה מנשקו. האווירה הזאת מורגשת בכל מקום, בכביש המוביל לשדה התעופה בביירות נתלו שלטים עם הסיסמא "עידן חדש ללבנון", הם החליפו את השלטים הישנים, בהם הופיעה תמונתו של נסראללה.
בחיזבאללה כנראה יש גורמים שחושבים שאסטרטגית נכון להם כרגע לשתף פעולה עם מדינת לבנון, אבל ממש לא כולם בארגון הטרור מסכימים עם הטקטיקה הזאת. בכיר חיזבאללה מחמוד קמאטי אף איים בנאום: "היד שתישלח לנשק של ההתנגדות, או שאולי תישלח לנשק של ההתנגדות — תיקטע בעזרת אללה!".

להרבה לבנונים נמאס מחיזבאללה, אנחנו יודעים. זה לא בהכרח מגיע מאהבת ישראל, הם פשוט מבינים שחיזבאללה מביא להם רק אסונות. העיתונאי הלבנוני חוסיין איוב טען השבוע בערוץ "אלג'דיד": "השר כמאל שחאדה, שנכח בפגישה (עם האמריקאים), הגיע למצב שהוא דורש מהאמריקאים שהישראלים ימשיכו את המלחמה, כי איננו מסוגלים לסבול".
