משלחת של חמאס שהתה במהלך סוף השבוע בקהיר ודנה שם עם המתווכים המצריים במתווה חדש להפסקת אש ברצועת עזה. למרות זאת, לא נרשמה התקדמות משמעותית מכיוון שלא מדובר במתווה רציני. ההצעה מדברת על חמש שנים של הפסקת אש בתמורה לשחרור כל החטופים, למעשה סיום דה פקטו של המלחמה לכל דבר ועניין.
על פי כתבנו המדיני תמיר מורג, בישראל כמובן לא מוכנים לשמוע על כך, לא על חמש שנים וגם לא על שנה אחת. לכן, נכון לעכשיו אנחנו עדיין נמצאים באותו מבוי סתום בשיחות, ישנם דיווחים לא מאומתים על בקיעים ראשונים בהנהגת חמאס, לפיהם חלק מראשי הארגון, אבל לא אלה שמייצגים נכון לעכשיו את ההנהגה הרשמית, פנו למצריים ואמרו שהם מוכנים לדון בפירוק חמאס מנשקו ובהגליית חלק מראשיו מרצועת עזה.

למרות זאת, העמדה הרשמית של הנהגת חמאס, שמייצגת כרגע את הארגון ואת חמאס ברצועת עזה, דורשת התחייבות ישראלית מראש לסיום המלחמה, לא מקבלת את העמדה שמדברת על פירוק חמאס מנשקו בתמורה להתחייבות כזו, ולכן אנחנו נמצאים במבוי סתום, ונראה שאנחנו הולכים כבר בימים הקרובים להעצמה של הלחימה ברצועת עזה.
עם זאת, צריך לומר שבדרג המדיני, חלק מהשרים הולכים ומאבדים סבלנות למדיניות של ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון ישראל כ"ץ והרמטכ״ל איל זמיר, שמתכוונים לתת עוד זמן על מנת להשיג עסקה. יותר ויותר שרים, לא רק בן גביר וסמוטריץ', אלא גם שרים בליכוד, מרגישים שהגיע הזמן לחתוך את העניין הזה, וללכת לא להעצמה מדודה נוספת של הלחימה, אלא לתמרון הגדול, לכיבוש רצועת עזה ולמיטוט חמאס.

אותם שרים אומרים שאי אפשר להחזיק את המדינה במלחמה נצחית. ככל הנראה אם לא תהיה עסקת חטופים, אנחנו נגיע לשם, אבל ייתכן שזה ייקח עוד כמה שבועות.

