תחקיר הקרב בבא"ח זיקים בטבח השבעה באוקטובר שהתפרסם הבוקר (ראשון) מעלה את גבורתם של הלוחמים בבסיס אשר בלמו את התפשטות המחבלים לעומק האזור האזרחי ומדגיש את החשיבות בהיערכות מוקדמת למתקפה, כפי שעשה מפקד פלוגת ההגנה שנכח בבא"ח באותו יום, אשר זיהה מוקדם את גודל האירוע.
ההיערכות לקרב החלה כבר בשעות הבוקר המוקדמות, לאחר התרעות "צבע אדום" וקריסת מערכות החשמל והקשר בבסיס. מפקד פלוגת ההגנה זיהה את חומרת המצב והורה על תגבור של עמדות השמירה עם מפקדים מנוסים בלבד. כוחות ההגנה נערכו לקרב מתוך מיגוניות וחילקו את הכוחות בין העמדות. בחסות ההיערכות המוקדמת, הצליחו המגינים לעמוד בפרץ כאשר המחבלים החלו בהסתערות מאורגנת על שערי הבא"ח.
גבורת הלוחמים
בקרבות ההגנה על בא"ח זיקים נפלו שבעה חיילים ומפקדים, ונפצעו אזרחית אחת
ותשעה חיילים נוספים. צוות התחקור קבע כי בא"ח זיקים לא נכבש במתקפת הפתע בזכות לחימתם העיקשת וגבורתם של סגל המפקדים ולוחמי פלוגת תבור כנגד המחבלים הרבים. כמו כן, זיהוי האירוע במהירות והתעשתותם והיערכותם המוקדמת יצרו את התנאים הנדרשים להגנה על הבסיס.

השתלשלות האירוע
התחקיר ארך כשבעה חודשים וכלל שעות רבות של ראיונות ושיחות עם הכוחות
ואנשי הביטחון וההצלה ששירתו, לחמו ושהו בבא"ח. במסגרת התחקיר נאספו
פריטי מידע, הודעות וחומרים, על מנת לגבש תמונה רחבה ומדויקת ככל הניתן של
השתלשלות האירועים בבא"ח ביום זה.
עקב ריבוי מוקדי הלחימה במרחב העוטף, הלחימה בבא"ח זיקים התנהלה על ידי
הלוחמים אשר שהו בבא"ח זיקים בלבד. התחקיר מעלה כי בא"ח זיקים היה אחד מהמוקדים שהותקפו ישירות בטבח השבעה באוקטובר.
לאחר ירי הרקטות בשעה 06:29, המפקדים בבא"ח זיהו מיד את גודל האירוע והחלו להיערך להתקפה. המפקדים קיבלו החלטה גורלית שהצילה חיים ומנעה את הפשטות המחבלים, להחליף את הטירונים במפקדים בעמדות השמירה של הבסיס. כמו כן, הוכרז "מצב כוננות 3" ותוגברו העמדות.
אזרחים שהגיעו לבסיס לתפוס מחסה לאחר שברחו מהמחבלים שחדרו לחוף בזיקים, עברו בידוק ביטחוני בטרם קיבלו אישור כניסה לבסיס. הם הוכנסו למיגונית בצמוד לעמדת השמירה בבא"ח.

הקרב בבא"ח זיקים נמשך עד שעות הצהריים של אותה שבת השחורה, כאשר בשעה 14:30 מפקד חטיבת החילוץ הכריז כי הקרב בבא"ח הסתיים. עם זאת, במהלך חמש היממות הבאות, עד ה-12.10.2023, הגיעו כ-15 מחבלים למרחב הבא"ח – כולם חוסלו.
