לאחר נפילת שני הלוחמים בסופ"ש, בכירים בממשלה ולראשונה גם בליכוד במתקפה חריפה על ראש הממשלה נתניהו ועל שר הביטחון כ"ץ: "במה סמוק דמם של החטופים מדמם של הלוחמים שנופלים כברווזים במטווח?"
בכיר בממשלה ששוחח איתנו מסביר את הרציונל של ההתבוססות הישראלית בעזה והמשך הדשדוש במערכה לפי נתניהו ותוקף: "החלטה ישראלית לפעולת הכרעה ברצועה משמעותה בוודאות די גבוהה רציחתם של חלק מהחטופים על ידי חמאס, ולכן רה"מ נתניהו מנסה שוב ושוב להביא לעסקה שתצמצם למינימום את מספרם בשבי ולהציל כמה שאפשר מציפורני הנאצים.

"הבעיה היא, שבכך רה"מ נכנע לקמפיין של השמאל וקפלן שמבכר את דמם של החטופים על דמם של הלוחמים הנרצחים שנהרגים לשווא בדשדוש הבלתי נסבל ובסיכון חייהם במקום לנקוט בפעולה עוצמתית, וחמור מכך, נכנע לקמפיין של חמאס. הרי צבר הסרטונים החריג ששחרר חמאס בשבועות האחרונים עם טקסטים שהם העתק-הדבק למחאת קפלן, תוך עידוד ההפגנות ומכתבי הסרבנים – מוכיח יותר מכל על הלחץ הנורא בו מצוי חמאס ועל נקודת ההכרעה הקרובה. לכן הם מראים את פני החטופים החיים שברשותם כדי ללחוץ על הממשלה ולמשוך עוד ועוד זמן שמשרת אותם להתעצמות ולהתאוששות".

בכיר בליכוד מוסיף: "האשראי הבלתי מוגבל שקיבל נתניהו מטראמפ ופתיחת "שערי הגיהנום" על עזה מוסמס לחלוטין ע"י נתניהו בדיוק כמו בתחילת המלחמה, וכשנתניהו יחליט סוף סוף במחיר דמים שאין ברירה ויפעל להכרעה אנחנו עלולים לצאת קירחים חלילה מ-2 הכיוונים כשגם האשראי שלנו אזל. במה בדיוק שונה מדיניותו של שר הביטחון כ"ץ מקודמו גלנט? גם במשמרת שלו הגופות מתחילות להיערם ובמקום לדפוק על השולחן ולהפסיק לסכן את כוחותינו קיבלנו עוד מאותו הדבר".
בכיר בקבינט עמו שוחחנו מוסיף הערב: "אם הממשלה לא תחליט במיידית אחרי שנה וחצי שהגיע הזמן להשמיד את חמאס ולא לתת לרוצחים תיאבון ולהזמין טבח נוסף – אין לה זכות קיום".
