היחסים המתוחים בין הודו לפקיסטן בעקבות הפיגוע הרצחני ממשיכים להדרדר. על פי ב-"THE TIMES ODF INDIA" מנהיג מפלגת העם, מפלגתו של ראש הממשלה מודי איים היום (שישי) על פקיסטן וטען כי היא "מבועתת ורועדת מפחד".
"המדינה נשארת מאוחדת נגד הטרור ונגד פקיסטן, פקיסטן תהיה מנועה משימוש במים, והיא עומדת להיות מושפעת מאוד מהשעיית הסכם חלוקת המים…המדינה מוכנה למלחמה אחת אחרונה, פקיסטן נחשפה בפני העולם (בתור נותנת כסות לטרור), פקיסטן מבועתת ורועדת מפחד, היא קיבלה תשובה הולמת לפיגוע", אמר סייד שאהנאואז חוסיין.
BREAKING:
Clashes erupt between Indian and Pakistani soldiers on the Line of Contact in Kashmir.
Light and heavy weapons are used in the fighting taking place in the Leepa Valley.
🇮🇳🇵🇰 pic.twitter.com/dZB0VeGpEz
— Visegrád 24 (@visegrad24) April 24, 2025
שר החוץ הפקיסטני אישהאק דאר תקף את הודו בטענה לניצול הפיגוע עבור "תכסיס פוליטי ואמר כי מבצעי הפיגוע עשויי להיות "לוחמי חופש". "מי שביצע את ההתקפה בקשמיר עשויים להיות לוחמי חופש, אם להודו יש הוכחות (למי ביצע את הפיגוע), שתראה. אנחנו מוכנים לראות זאת בנפש חפצה. זה (מה שהודו עושה בעקבות הפיגוע) רק תכסיס פוליטי. הודו מאשימה את פקיסטן בכישלון העצמי שלה", טען שר החוץ.
הלילה, הודו פיצצה את ביתו של אחד מפעילי הארגון לשקאר-א-טייבה שלקח אחריות על הפיגוע, המחבל אדיל ת'וקאר' בעיר ביג'בהארה שבחבל קשמיר. בנוסף לכך, דווח כי בוצעו הלילה חילופי אש בגבול הודו-פקיסטן בין חיילים משני הצבאות ב-10 נקודות שונות בקו הגבול כאשר ניתן היה לשמוע ירי מנשקים כבדים וקלים. 4 חיילים פקיסטנים נהרגו על פי הדיווחים.
כזכור, הודו גם נקטה בצעדים דיפלומטים קשים בעקבות הפיגוע בו נרצחו 27 בני אדם. בין היתר היא הורתה לבעלי האזרחות הפקיסטנית לעזוב את שטח המדינה בתוך 48 שעות, הכריזה על כלל היועצים הצבאיים הפקיסטנים כ"אישיות לא רצויה", סגרה את מעבר הגבול, ובצעד חריג אף יותר השעתה את הסכם המים משנת 1960 על הנהר המשותף בין שתי המדינות.
