על פי ההערכות המשטרה, למעלה מ-120,000 אמצעי לחימה בהם נשקים ארוכים וכבדים מוחזקים באופן לא חוקי בפזורה הבדואית בנגב. לשם השוואה, לפני השבעה באוקטובר, הערכות הצביעו על כ-70,000 אמצעי לחימה וכלי נשק שהוחזקו בפזורה הבדואית בנגב. במהלך המלחמה המספר כמעט והכפיל את עצמו.
"צה״ל הפקיר את הבסיסים ואת שטחי הכינוס והעבריינים הבדואים חוגגים וגונבים משם אמצעי לחימה רבים", אומר לנו גורם בכיר במחוז הדרומי של המשטרה והוסיף: ״חלק מהנשקים נגנבו מבסיסי צה״ל, חלקם אותרו בשטחי לחימה ויש גם נשקים ששייכים למחבלי חמאס".

לדבריו, "מאז תחילת המלחמה – העבודה שלנו הרבה יותר קשה. המשטרה לא צריכה לשמור על בסיסי צה"ל, אבל משום מה כל האצבע המאשימה מופנית אליה כשהשוק מוצף בנשקים".
מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל פועל בנחישות רבה למניעת אירועי גניבות אמל״ח מבסיסים ורואה בחומרה רבה כל אירוע מסוג זה. כלל גורמי האכיפה פועלים על מנת להביא לדין את המעורבים תוך החמרה בענישה בעבירות מסוג זה".
