דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי הודיע היום (חמישי) לתושבי בית חנון בצפון רצועת עזה להתפנות באופן מיידי לפני שהאזור יותקף, זאת לאור פעולות צלפים שכוונו כנגד כוחותינו: "זוהי אזהרה מוקדמת אחרונה, למען ביטחונכם , עליכם לנוע מיד מערבה לעיר עזה".
בהודעה לתושבי בית חנון נכתב: "לכל תושבי רצועת עזה באזור בית חאנון ושייח' זייד: זוהי אזהרה מוקדמת אחרונה לפני הפיגוע! לאור פעולות הצלפים ופעולות הטרור שבוצעו מהשטח הנ"ל נגד כוחות צה"ל, נבצע תקיפה חזקה המכוונת לשטח המשמש לביצוע פעולות טרור אלו.
ארגוני הטרור, בעיקר חמאס, נושאים באחריות המלאה לעקירה ולסבל של אזרחים. למען ביטחונכם , עליכם לנוע מיד מערבה לעיר עזה".
השבוע, לוחמינו תקפו ברחבי הרצועה והרסו ארבעים כלי ההנדסה ששימשו למטרות טרור נגד כוחותינו במהלך הלחימה ברצועת עזה. ארגון הטרור חמאס השתמש בכלים אלו להטמנת מטענים, חפירת תוואים תת-קרקעיים, פריצת גדרות ופינוי הריסות לאיתור אמצעי לחימה וציוד צבאי שנמצאים תחתיהם.
מוקדם יותר השבוע, דובר צה"ל תת-אלוף אפי דפרין הבהיר בביקור בציר מורג כי תכלית מבצע "עוז וחרב" היא להגביר את הלחץ הצבאי על חמאס "כדי להביא חטופים הביתה ולמוטט את שלטון חמאס, את הזרוע הצבאית של חמאס, הצבאית והשלטונית".

דפרין התייחס לחיסולו של מפקד גדוד סג'עייה בחמאס: "סיכלנו אותו, אני לא רואה מתמודדים בתור להחליף אותו בימים האחרונים ואנחנו נמשיך לסכל גם בהמשך ככה". עוד הוסיף דובר צה"ל כי "מתחילת המבצע שמרנו על עמימות, זו לא סיסמה, העמימות היא חלק מהשיטה, היא חלק מהרעיון המבצעי, אנחנו לא רוצים לשתף את חמאס במה שאנחנו עושים".
