נגיף פוליו זוהה בדגימה סביבתית באזור ירושלים, לאחר בדיקת ניטור שגרתית שנערכה בביוב על ידי המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות. ממצאי דיגום נוספים מאזור ירושלים וסביבתה מעידים על העברה של נגיף זה באוכלוסייה המקומית. עם זאת נכון להיום (חמישי) לא זוהו חולים חדשים.
משרד הבריאות קורא לציבור להתחסן ולהקפיד על קבלת חיסונים במועד, בהתאם לתוכנית החיסון המומלצת במדינת ישראל, במיוחד עבור אלו שאינם מחוסנים לנגיף הפוליו.

הפוליו היא מחלה נגיפית מידבקת הידועה גם כ"שיתוק ילדים", אם כי רק אחוז אחד מהחולים בה לוקה בשיתוק. המחלה תוקפת בעיקר ילדים עד גיל 5 שנים. ווירוס הפוליו עובר מאדם לאדם בעיקר דרך צואה או הפרשות מהגרון ופוגע במערכת העיכול. ברוב המקרים, כ-80% עד 90%, הנדבקים אינם מפתחים תסמינים.
אצל חלק מהנדבקים מופיעים תסמינים כלליים כמו חום, כאבי ראש, כאבי בטן, בחילות, הקאות או כאב גרון. לפוליו אין טיפול ולא ניתן לרפא את השיתוק אם התרחש, אך אפשר למנוע את המחלה לחלוטין בעזרת חיסונים.
