accessibility-icon
share-icon
ארכיון, צילום: רויטרס
ארכיון, צילום: רויטרס

צה"ל מודה שעובד של האו"ם נהרג בתקיפה בדיר אל-בלח | זה ההסבר

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כו ניסן ה'תשפה (24.04.25)

27

11

like

0

dislike

אחרי יותר מחודש, צה"ל חוזר בו מהטענה שלא תקף מבנה של האו"ם בדיר אל-בלח - ומסביר כי המבנה נחשד ככזה שיש בו אויב, ושהכוחות לא ידעו שהוא שייך לאו"ם •


בחודש שעבר טען ארגון הטרור חמאס כי עובד של האו"ם נהרג בתקיפה של כוחותינו בדיר אל-בלח. צה"ל הכחיש באותה העת את הפרטים, וטען כי לא תקף כלל מבנה של הארגון. ואולם, כחודש לאחר התקרית, בצה"ל חוזרים בהם ומודים כי המבנה שהותקף אכן היה שייך לאו"ם – אך לא זוהה תחילה ככזה.

בצה"ל הסבירו: "בהתאם לממצאים שנאספו עד כה, עולה מהתחקור כי הפגיעה נגרמה כתוצאה מירי טנק של כוח צה"ל שפעל במרחב. המבנה הותקף עקב חשד להמצאות אויב בו, לאחר שלא זוהה על-ידי הכוח כמבנה או"ם".

התחקיר בוצע על ידי מנגנון התחקור המטכ"לי בראשותו של אלוף (מיל') יואב הר-אבן, וממצאיו עד כה הוצגו לרמטכ"ל, רא"ל אייל זמיר, ולנציגי האו"ם. "בהנחיית הרמטכ"ל, הליך התחקור יושלם בימים הקרובים, עם קבלת ההשלמות הנדרשות. כמו כן, הרמטכ"ל הנחה כי עם סיום הליכי התחקור, יוצגו ממצאיו המלאים לנציגי האו"ם" נמסר.

maximize-image
אייל זמיר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

דובר צה"ל הביע צער בפני האו"ם ובפני משפחתו של העובד שנהרג והדגיש כי "הפגיעה הייתה שלא באופן מכוון". לדבריו, "צה"ל ממשיך לקיים תהליכי תחקור יסודיים במטרה להפיק לקחים ולבחון צעדים נוספים למניעת אירועים מסוג זה".

עוד נמסר כי "צה"ל שיתף את האו"ם בממצאים שנאספו עד כה, כחלק ממחויבותו לשקיפות ולשיח עם גורמים בין-לאומיים. צה"ל רואה חשיבות רבה בהמשך השיח מול ארגונים בין-לאומיים, כחלק מהמאמצים לתיאום, הפקת לקחים ומניעת מקרים דומים בעתיד".

כזכור, בתקרית שאירעה נטען כי נפצעו סך הכל שישה עובדי או"ם, שאחד מהם לבסוף מת מפצעיו. על פי דיווחים, מדובר היה באנשי צוות לפינוי מוקשים מטעם האו"ם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News