ביום העצמאות הקרוב, ב-1 במאי, הייתה אמורה להתקיים צעדה עם קרוב ל-5,000 איש בה יציינו את יום ״הנכבה״ בהובלת ח״כ איימן עודה בתחום המועצה האזורית גליל תחתון. תכנון האירוע גרר זעם רב מצד תושבים רבים בצפון, שמחו בתוקף לא לאפשר קיום תהלוכה עם דגלי אש״ף בימים קשים לעם ישראל ועוד ביום העצמאות.
גורמים בתוך מעוצה אזורית גליל תחתון ששוחחו עם חדשות 14: "לא ייתכן שאירוע כזה יאושר ע״י המשטרה, תהלוכה שמטרתה לעורר פרובוקציות. הם תכננו להגיע אפילו עד לצומת גולני. שם כולנו כבר יודעים שיש אתר המורשת וההנצחה של החטיבה".

פנינו לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולמשטרת ישראל, לאמת האם אושרה על ידם קיום התהלוכה והאירוע – בעקבות שבן גביר טען בעבר כי במשמרתו לא יורשה להניף דגלי אש״ף.
מלשכת השר נמסר בתגובה לפרסום: "לאחר הערכת מצב של המשטרה, הוחלט שלא לאשר את קיום האירוע המדובר. ההחלטה התקבלה לאחר סיור שנערך במקום ובחינה מעמיקה של כלל הנתונים בשטח.

"המשטרה אוכפת באופן מלא את מדיניות השר בן גביר, ולפיה הנפת דגלי אש"ף במרחב הציבורי בישראל אסורה. מדובר במדיניות ברורה וחד-משמעית שמטרתה לשים סוף לפרובוקציות שהיו נהוגות במשך עשרות שנים. כפי שהבטיח השר בן גביר – במדינת ישראל לא יונפו דגלי אויב. לא במשמרת שלו".
אלקנה כהן, מנכ"ל ארגון היוגב הפועל למאבק על שמירת אדמות הלאום בשטחים הפתוחים ובשטחי החקלאות מול עברייני קרקעות, מסר: ״לא יתכן שבמדינת ישראל, על אחת כמה וכמה בזמן מלחמה, יתקיים אירוע אנטי ישראלי ואנטי יהודי מיסודו, שכל מהותו קריאה למחיקת מדינת ישראל מהמפה. נמשיך לפעול במלוא המרץ והנחישות ומניעת אירועים כאלה גם בעתיד, אנו מחזקים את ידיה של משטרת ישראל ומברכים על ההחלטה. בנוסף, חשוב לי לציין את נחישותו של ראש המועצה האזורית הגליל התחתון לביטול קיום האירוע".
