שירות בתי הסוהר החל לאחרונה לתלות תמונות עדכניות המתעדות את ההרס הנרחב ברצועת עזה בתוך תאי מחבלים ביטחוניים ואגפיהם בבתי הסוהר. בין היתר, תמונה גדולה נתלתה באגף התת-קרקעי "רקפת", שם מוחזקים מחבלי הנוחבה האכזריים שהשתתפו בטבח שבעה באוקטובר.
נמסר משב"ס כי: "המהלך נועד להמחיש למחבלים את ממדי ההרס שגרמו במעשיהם כלפי תושבי הרצועה". התמונות מציגות את הנזק שנגרם למבנים אזרחיים, שכונות שהוחרבו ותיעודים נוספים מהשפעות הלחימה. המטרה היא ליצור מענה תודעתי שילווה את המחבלים במהלך שהותם בכלא.

הפעולה מצטרפת לשורת צעדים נוספים ששירות בתי הסוהר מפעיל כחלק ממערך רחב לערעור תחושת ה"גיבורים" וההזדהות עם ארגוני הטרור בקרב האסירים הביטחוניים.
כזכור, בשחרור המחבלים בעסקה האחרונה שב"ס נקטו בצעד הסברתי והלבישו את המחבלים בחולצות עליהן נכתב מסר עם הפסוק "ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם" זאת לאחר שבפעם קודמת: "לא נשכח ולא נסלח".
