שורד השבי טל שוהם, ששוחרר בעסקת החטופים האחרונה, חשף היום (חמישי) במהלך ראיון לרשת AP כי היו רגעים במהלך 505 ימי השבי שלו בהם חשב שלא יישאר בחיים למחרת בבוקר: "היו הרבה פעמים שנפרדתי מהחיים וניסיתי לקבל את המוות". הוא נקשר, הורעב, הוכה ואויים במוות, ובהתחלה לא ידע אם משפחתו בחיים.
רק ביום ה-50 לשבי נודע לו שאשתו וילדיו בחיים באמצעות מכתב מאשתו שהועבר לו ובו נכתב שהיא וילדיהם בסדר וישוחררו בקרוב. לדברי שורד השבי, אחרי שאשתו שוחררה עם שאר בני משפחתו בעסקת החטופים הראשונה בנובמבר 2023, התקשר אליה אדם שהזדהה כמחבל חמאס והזהיר אותה שלא תדבר על מה שעברה בשבי אחרת ירצחו את בעלה.

שוהם נחטף בעת שביקר קרובי משפחה בקיבוץ בארי. עם תחילת מתקפת חמאס המשפחה נכנסה לממ"ד וכשמחבלי הנוח'בה ניסו לפרוץ פנימה, נכנעה להם בהחלטה שלדברי טל הצילה את חייהם. שוהם נזרק לאחורי רכב ונלקח לעזה, מבלי לדעת מה עלה בגורל אשתו או ילדיו. לפני שנפרד ממנו, טל נזכר שאמר לבנו כי הוא לא יודע אם הם הולכים למות: "לא רציתי שהוא ישמע ממני שקר, אם זה הדקות האחרונות של חיינו".
עם כניסתו לעזה מחבל חמאס קפץ על הרכב, כיוון את אקדחו לעבר שוהם ואמר לו לכרוע ברך, אך טל סירב כי לא רצה להירצח תוך כניעה. תחילה, שורד השבי נלקח לדירה בצפון עזה וכעבור חודש במהלכו היה אזוק בחדר הועבר לדירה אחרת, יחד עם אביתר דוד וגיא גלבוע-דלאל שנחטפו מהנובה ואיתם בילה את רוב השבי. השלושה התגוררו בדירה זו במשך חודשים, שם ספגו מכות והושפלו באופן יומיומי ע"י המחבלים ששמרו עליהם.

כיוון שנאסר עליהם לדבר, הם הכירו זה את זה באמצעות לחישות. שוהם למד ערבית בתקווה להפחית את הסיכוי שירצחו אותו, ודיבר עם המחבלים על חייו בישראל. שורד השבי גילה כי אחד מהשומרים שלהם אהב עיסויים, אז שלושת החטופים סיפקו מסאז' גב יומי בתמורה לגיוון רב יותר בתזונה שלהם, כמו טונה, סרדינים ואפילו ביצים.
ביוני האחרון, לאחר חילוץ 4 החטופים במבצע ארנון ממנו התרגשו, הועברו השלושה למנהרה שלהערכתם נמצאת כ-30 מטר מתחת לאדמה. הם הובלו באמבולנס, מגולחים למשעי, לבושים בבגדים שנועדו לגרום להם להשתלב ומכוסים עיניים. המנהרות היו חשוכות ולחות, והיה קשה לנשום, סיפר שוהם.

שלושת הגברים הוחזקו יחד עם עומר ונקרט, ששהה במנהרות זמן רב יותר ושוחרר יחד עם שוהם בעסקה האחרונה. הם חלקו תא באורך 12 מטר וישנו על מזרונים בקרקע, במרחק מטר מחור שהיה השירותים שלהם והתקלחו בערך כל שלושה שבועות.
בזמן שהיה בשבי, שוהם איבד כ-28 ק"ג ממשקלו ופיתח דלקת ברגל שהייתה כל כך חמורה שהוא לא יכול היה ללכת במשך שבועות. מאז שחזר, שורד השבי העלה בחזרה 16 ק"ג ולמרות שרגלו עדיין לא נרפאה לגמרי, שוהם מתייחס לעצמו כאחד מברי המזל, כיוון שהוא לא סובל מסיוטים.

שורד השבי זוקף את התאוששותו המהירה למשפחתו: "כשאני שומע את הילדים שלי פונים אלינו, כמו אמא ואבא, אמא ואבא, אומרים את שני השמות, זה כמו מוזיקה באוזניים", סיפר, "כמשפחה, כולנו בתהליך החלמה עכשיו. אבל אנחנו עושים את זה ביחד".
