מח"ט גולני אלוף משנה עדי גונן הקריא היום (חמישי) למפקדים בסדיר ובמילואים את דבריו המצמררים של יוסף וינר ז"ל, שורד שואה שאיבד שלושה מבני משפחתו ב-7 באוקטובר: "מילותיו הן תזכורת פשוטה וברורה על מה אנחנו נלחמים, למגר את הרוע מולנו, להשיב את החטופים – ייקח כמה שייקח".
"בדצמבר האחרון נפטר יוסף וינר, בחרתי לשתף את שכתב מיד אחרי ה7.10: שמי יוסף וינר ואני בן 97 שנים. ניצלתי מאש החיות הנאציות, משפחתי נכחדה כולה בתופת הנוראית. נותקתי משורשיי העמוקים והקמתי אנדרטה מאבני
בזלת לזכרם. מתוך אפיסת כוחות, מייאוש, מטביעה, נאחזתי באדמה וניטעתי בציון.

התחתנתי עם אביבה וגידלנו 2 ילדים לתפארת את עופר ונורית. מעופר ומיכל נולדו לנו 4 נכדים בכפר עזה. מנורית ומיקי נולדו לנו 6 נכדים בכפר עזה. הגעתי לעץ משפחתי נטוע היטב באדמת המולדת שמניב פרי. אך לפתע מבין גדרות הרשע הגיח ה7.10.23 המראות המבעיתים של שריפה ואבק, הרג ורצח נוראי של חפים מפשע הגיע אליי שוב.
נכדי היקר לי מכל יהב ז"ל נרצח בעודו מגן על אשתו שילי וביתו בת החודש שייה. ונכדתי היקרה לי מכל הדר ז"ל ובעלה איתי ז"ל נרצחו בעודם מגינים על התאומים שלהם בני העשרה חודשים רועי וגיא . שוב אני באפיסת כוחות, בייאוש, טובע. ואין לי עוד אדמה להיאחז בה.
יוסף וינר ז"ל נפטר בדצמבר 2024, איתי חתנו היה מפקד וקצין בחטיבת גולני – מילותיו הן תזכורת לכולנו שאין לנו ארץ אחרת".
