אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני ז"ל שנרצחה בשבעה באוקטובר, פנה היום (חמישי) במשדר עם טל מאיר במסר מיוחד לעם ישראל: "אני רוצה שנתאחד ונהיה מלוכדים. שלא תהיה פה המשכיות של השסע, הפילוג וכל הזוהמה שמסתובבת בחוץ".
"קיבלנו את המכה הכואבת ביותר – השבעה באוקטובר. זה הזמן להתחיל לחיות ביחד", ביקש האב השכול שנמצא בדרכו למקסיקו שם ישתתף בטקס זיכרון לחללי מערכות ישראל: "אנחנו אלופים בטקסים ולוויות, אבל דווקא עכשיו חייבים ללמוד לחיות ביחד".

אייל, שהדליק אמש את משואת התקומה בעצרת הזיכרון לשואה ולגבורה במכון משואה בתל יצחק, סיפר כי בזמן ההדלקה חשב הרבה על בתו רוני עם הרבה זיכרון וכאב: "אנחנו בימים כואבים ומטורפים, הדלקתי ברגשות מעורבים ובהתרגשות גדולה".
"חשבנו שזה לא יקרה ושלא יהיו עוד אירועים כאלה מזוויעים וזה קרה – כי היה כשל שצריך לדבר עליו כדי שחס וחלילה לא נחזור לאירוע", דיבר על החיבור בין זיכרון השואה לטבח השבעה באוקטובר, "אני רוצה לקוות בשביל הדור הבא, שיהיו ראויים למפקדים ולמנהיגים שישנם כאן, את התיקון והשינוי אנחנו נעשה".
