מבנה קרס היום (חמישי) על לוחמי גדוד צבר מחטיבת גבעתי ששהו בתוכו במרחב רפיח. כלל הלוחמים חולצו בנס ללא פגע בשונה מאירועים אחרים שהסתיימו עם נפגעים לכוחותינו.
במקרה דומה של קריסת מבנה בצפון רצועת עזה נפלו סרן יאיר יעקב שושן, בן 23 ממעלות-תרשיחא; סמ"ר יהב הדר, בן 20 מכפר תבור; סמ"ר גיא כרמיאל, בן 20 מגדרה; סמ"ר יואב פפר, בן 19 מהרצליה; וסמ"ר אביאל וויסמן, בן 20 מפוריה עילית.
כוח של הסיירת יצא בשעות הבוקר למשימה מבצעית בגזרת בית חאנון, במהלכה נערכו להשתמש באמצעי לחימה הנדסיים. בעת ביצוע המשימה התרחש פיצוץ, שבעקבותיו קרס המבנה בו שהה הכוח. בתקרית נהרגו חמישה לוחמים ו-8 נוספים נפצעו באורח קשה.
