ארגון הטרור הרצחני חמאס שעדיין מסרב להיכנע וממשיך להרים את הראש ולחשוב שיהיה לו חלק בשליטה על רצועת עזה "ביום שאחרי" המלחמה, תקף השבוע את הרשות הפלשתינית, שמתכננת להיות זו שתיקח את השליטה על הרצועה "ביום שאחרי", על כך שלא מכלילה את חמאס בתוכניות.
מוקדם יותר השבוע התקיימה ישיבת המועצה המרכזית של הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) ובה הוחלט על יצור תפקיד חדש ברשות הפלשתינית "סגן נשיא". בחמאס אמרו כי ההחלטה החד צדדית "מעמיקה את הפילוג, מנציחה את הבידוד ומאכזבת את תקוות עמנו לאחדות".

"סגן נשיא"
הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) אישר אתמול (חמישי) את הקמת תפקיד "סגן הנשיא", לראשונה מאז הקמתו ב-1964, כך דווח בערוץ "א-שרק אל-אוסט" הסעודי. "נערכה הצבעה ליצירת תפקיד של 'סגן הנשיא', והנשיא יקבע את זהותו מאוחר יותר", אמר ריזק נמורה, חבר המועצה המרכזית של הארגון, לטלוויזיה הממלכתית הפלשתינית.

"היום שאחרי": כך חמאס והרש"פ מתכננים להקים מדינה בשטח ישראל
בחמאס מתחו ביקורת
ארגון הטרור הרצחני חמאס מתח ביקורת על עצם קיומה של הישיבה במתכונתה ועל התוכניות שנידונו בה, וטען כי "פגישה זו התעלמה באופן בוטה מתוצאות הדיאלוגים הלאומיים הקודמים, ובראשם הסכם בייג'ינג, שקבע הקמת "ממשלת קונצנזוס לאומית" כצעד ראשון לקראת איחוד השורות הפלשתיניות ובניית מוסדות פוליטיים פלשתיניים על יסודות של שותפות וייצוג אמיתי".
חמאס דחה את "הדרך החד-צדדית הזו", והדגיש את הצורך לבנות מחדש את הארגון לשחרור פלשתין על יסודות לאומיים ודמוקרטיים ולקיים בחירות מקיפות בבית ומחוץ להשבת האחדות הלאומית. נדגיש כי הכוונה של ארגון הטרור היא למעשה לכלול את מחבלי חמאס כחלק מהרש"פ ולבכך להבטיח את המשך שליטתם.
