יו"ר הכנסת אמיר אוחנה פתח הבוקר (חמישי) את טקס הדלקת נרות "יזכור", בכניסה למשכן הכנסת. "השנה אני מבקש להעלות את זכרם של הילדים היהודים שלמעלה ממיליון מהם נספו בשואה", אמר אוחנה.
אוחנה סיפר את סיפורה של לאה דויטש: "היא נולדה בזאגרב בקרואטיה, מגיל 5 שיחקה בתיאטרון. היא הייתה כל כך מוכשרת שנודעה כ'שירלי טמפל הקרואטית, כשגרמניה הנאצית השתלטה על קרואטיה נאסר עליה להופיע בתיאטרון".

עוד הוסיף אוחנה: "מספרים עליה שהייתה יושבת על ספסל מול התיאטרון בו שיחקה, עם הטלאי הצהוב, ובוכה על הילדות שנגזלה ממנה ועל החלום שנגזל ממנה להיות שחקנית. בגיל 16, אחרי ניסיונות שלא צלחו להימלט, נשלחה לאושוויץ ומשם כבר לא חזרה. יהיה זכרה ברוך".
ב-10:00 ישתתף יו"ר הכנסת בטקס הנחת הזרים ביד ושם וב-11:00 יפתח היו"ר אוחנה את הטקס הממלכתי "לכל איש יש שם" תחת הכותרת ממעמקים: "כאב השחרור והצמיחה, בסימן שמונים שנה לכניעת גרמניה הנאצית", שיתקיים זו השנה ה-36 בכנסת.
