לאחר הערכת מצב שהתקיימה הערב (רביעי) בין ראש מועצת מטה יהודה לנציגי כוחות הביטחון וההצלה, ולאחר 12 שעות של מאבק בשריפות באזור הרי ירושלים ובית שמש – הוחלט לאפשר לתושבים לשוב לבתיהם. מדובר ביישובים אשתאול, בית מאיר, שפונו מוקדם יותר בשל סכנת האש.
בנוסף, כלל הכבישים והצירים שבתחומי המועצה נפתחו מחדש לתנועה. עם זאת, כביש 1 ייסגר למשך שעה – בין השעות 23:00 לחצות – לצורך פעולות מנע לקראת חשש מבעירה מחודשת מחר.

בהודעה המלאה של דוברות כבאות והצלה לישראל נכתב: "בהמשך לפעילות הכוחות לאורך כל היום, הותרה חזרת התושבים שפונו לבתיהם, למעט מסילת ציון שם החזרה תתבצע בהדרגה ובהתאם להערכת מצב.
בשעה 23:30 צפויה הטלה של מטוס הכיבוי "שמשון" בין אזור המחצבה, יער כרמילה ובית מאיר. מטוס של חיל האוויר שיבצע הטלת מעכב בעירה. כל הצירים באזור פתוחים לתנועה. טרקטורוני כיבוי מסוג "מרכבות האש" פועלים כעת בוואדי שבין תעוז למסילת ציון.
במסילת ציון נמשכת לחימה מאומצת מול אש היקפית מכל הכיוונים. הודות לפינוי מוקדם ומדויק נמנעו נפגעים.על אף שריפת גג אחד ומס' נזקים לחצרות, מדובר בהישג מבצעי מרשים, נוכח עוצמת האירוע והיקפו אשר סיכן חמישה יישובים."
מפקד מחוז ירושלים, טפסר שמוליק פרידמן אמר: "הלוחמים שלנו נלחמים כבר מעל 11 שעות, בתנאים מורכבים ובחזיתות רבות. בזכות תיאום מדויק, גב של מפקדה חזקה ונחישות בשטח, הצלחנו להגן על יישובים ולמנוע אסון רחב היקף."
נציב כבאות והצלה, רב-טפסר אייל כספי מסר: "אם באירועים בעבר עשרת אלפים דונם נשרפו ביומיים וחצי, כאן זה קרה בשש שעות בלבד. עוצמת האש הייתה אדירה. רק שילוב של נחישות בלתי מתפשרת, גם בקרקע וגם באוויר, אפשר לנו לבלום את האש במציאות כל-כך מורכבת."
הנציב הדגיש: "על היישובים להבין, ניקוי מטען האש סביב הבתים הוא קריטי. רק כך נוכל לעבור את הקיץ בשלום."
