לאחר פרסום ההקלטות בתוכנית "רקילין ושות'", שירות הביטחון הכללי הוציא הערב (רביעי) תגובה בה הוא דחה את האשמות נגדו ותקף את מפקד ימ"ר שי, אבישי מועלם, שלא מטפל כראוי בפעילים אלימים, "כפי שהו מחויב ע"פ חוק".
"מדובר בהדלפה מגמתית של חלקי שיחה. השיחה המדוברת עוסקת באירוע חמור בו בוצע לינץ׳ אלים באזרח בדואי, שניצל ברגע האחרון על ידי כוחות הביטחון", נכתב בהודעת השירות החשאי.

עוד נכתב: "מושא השיחה הינו החשוד המרכזי באירוע – פעיל אלים ומרכזי בשטח. בעניינו של הפעיל נערכה חקירה יסודית ארוכה וממושכת בהכוונת שב״כ, אשר לא הסתיימה בהעמדה לדין לאור חוסר רצון של אבישי מועלם לטפל באירוע, כפי שהוא מחויב על פי חוק. בשל כך האירוע הועבר לטיפול ביחידה אחרת במשטרת ישראל".
בשירות הביטחון הכללי הדגישו כי "הפעילים בעניינם מוצא צו מעצר מנהלי, הם פעילי טרור אלימים הפועלים בצורה חזרתית לפגיעה בחפים מפשע ומדרדרים את האזור להסלמה, פגיעה בביטחון המדינה וסיכון שלום הציבור. גם במקרה הזה הצעדים המנהליים שהוטלו, היוו כלי סיכולי חוקי שנועד למנוע מאותו פעיל לבצע אירועים אלימים נוספים".

כזכור, בהקלטות בלעדיות שהתפרסמו הערב בתוכנית "ריקלין ושות'" נשמע בפעם הראשונה חיבור בין המעצרים המנהליים של מתיישבים ללא ראיות, לראש השירות רונן בר.
