יום המסחר בוול סטריט נפתח היום (רביעי) בעליות חדות, לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבהיר כי אין בכוונתו להדיח את יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול – מה שסייע להפיג את החששות בשווקים סביב עצמאות הבנק המרכזי. במקביל, טראמפ ריכך גם את עמדתו בנוגע למכסים על סין, ורמז כי ייתכן שיופחתו בהמשך.
מדד נאסד"ק הוביל את העליות עם זינוק של 3.7%. מדד S&P 500 הוסיף 2.7%, והדאו ג'ונס עלה ביותר מ-800 נקודות – עלייה של למעלה מ-2%. המשקיעים הגיבו לדברי טראמפ, שאמר ביום שלישי כי "מעולם לא התכוון" לפטר את פאוול, אף שחזר על רצונו לראות את הריבית יורדת.

הריכוך בגישתו של טראמפ כלפי פאוול נתפס כהקלה משמעותית, במיוחד לאחר שהשבוע כינה את יו"ר הפד "מפסיד גדול" ואמר כי סיום כהונתו "לא יכול להגיע מהר מספיק". דבריו גרמו לירידות חדות בשוק בתחילת השבוע, אך כעת האווירה מתייצבת.
גם בתחום הסחר נרשמה אופטימיות. טראמפ ציין כי הוא צופה ירידה "משמעותית" ברמות המכס על סין, ושר האוצר סקוט בסנט כינה את מדיניות המכסים "לא בר-קיימא". סגן הנשיא ג'יי.די ואנס הוסיף כי חלה התקדמות גם בשיחות הסחר עם הודו.

בזירת המניות הבולטות, מניית טסלה זינקה ב-5% לאחר פרסום דוחות רבעוניים. אף שהחברה פספסה את תחזיות וול סטריט, מניותיה התחזקו לאחר שדיווחה על קיצוץ זמן הניהול של אילון מאסק בפעילות הקשורה למטבע DOGE. גם Nvidia עלתה ב-5%, וביטקוין המשיך לטפס ונסחר מעל 94,000 דולר.
עונת הדוחות נמשכת, והיום יפורסמו תוצאות רבעוניות של חברות מובילות כמו בואינג, צ'יפוטלה, IBM ו-AT&T.
