שריפות משמעותית פרצו היום (רביעי) בשני מוקדים. הראשונה פרצה סמוך לכביש 6, בין מחלפי שורק ונשרים, והשנייה באזור בית שמש. בעקבות השריפה פונו תושבים רבים, מעון פעוטות, וכן חוות סוסים.
משטרת ישראל החלה בפינוי תושבים מכמה יישובים, בהם אשתאול, מסילת ציון ובית מאיר, לצד היערכות לפינויים נוספים בפדיה, פתחיה ויציץ. בתוך כך, התקבלה החלטה בכבאות והצלה להכריז על מצב חירום כללי בשל ההתפתחויות.

שרפת ענק משתוללת סמוך לירושלים, המשטרה החלה בפינוי יישובים
בתיעוד קורע לב שהתפרסם מהימלטות הסוסים מהשריפה נראים העובדים מנסים לחלץ אותם למקום בטוח תוך שהם מתקשים להרגיע את הסוסים המבוהלים. יש לציין כי במד"א מעדכנים כי נכון לשלב זה אין נפגעים בשני המוקדים. "חובשים ופראמדיקים של מד"א שנמצאים בסמוך למוקדי השרפות, מאבטחים רפואית את פעולות הכיבוי וערוכים להעניק טיפול רפואי לנפגעים במידת הצורך".
