קב"ט מסיבת הנובה, אלקנא פדרמן, הגיע היום (רביעי) לאולפן הפתוח ושוחח עם בועז גולן לאחר שהגיש אתמול תלונה במשטרה כנגד ראש השב"כ רונן בר בעקבות התצהיר שהגיש האחרון בקשר לתפקודו בשבעה באוקטובר: "הוא היה יכול למנוע את הדבר הזה ולא עשה את זה".
"מבחינתי הוא התיר את הדם שלי ואת הדם של חברים שלי", הסביר פדרמן, "ולכן הוא שותף ניסיון רצח שלי, שותף לרצח חברים שלי, שותף לרצח של כל מי שהיה בעוטף, כל הלוחמים שקפצו, כל החיילים, כולם כולל כולם, ועצם עיניים, לא עדכן, לא שום דבר".

לטענת פדרמן, במשטרה מחויבים להתייחס לתלונה שלו אך המטרה העיקרית שלו היא אחרת: "ברגע שנייצר באזז מספיק חזק לדבר הזה, אני קורא מהאולפן הזה לשורדי נובה, משפחות שכולות, אנשי העוטף, ללכת להגיש עליו תלונה ואז לא יעזור לו לא בג"ץ, לא בית משפט, ברגע שהוא יקבל אלפי תלונות הוא יעזוב את התפקיד שלו, ישלם על המעשים שלו ולנו יהיה סוף סוף שקט".
"המלחמה שלי עם ההיתקלות שלי בנוח'בות הכל טוב, לעצמי אני בסדר. אבל הכאב שיש לי מאותו יום, 11 מאבטחים שקברתי, חברים מהמסיבה שנהרגו, זה לא משהו שעובר, זה לא משהו שיעבור", שיתף פדרמן בסבלו הנפשי, "בשבוע שעבר גם יצא סרטון של רום באמצע שאני מבלה בצפון עם המשפחה וזהו, ניתק אותי. קיפלתי רגליים והלכתי הביתה. לא הייתי יכול להנות".

בנוסף, פדרמן חשף כי בפברואר אשתקד כוחותינו תפסו שלושה מחבלי נוח'בה בדרכם להעביר ציוד למחבלים ששומרים על החטופים, ובחקירתם הושג מידע קונקרטי על חיילים חטופים שעדיין נמצאים בשבי היום, אך רק לאחר חודש וחצי פשטו על המיקום בו הוחזקו. כמו כן, קב"ט הנובה סיפר על מלחמתו בהכנסת הסיוע ההומניטרי שהגיע לידי החמאס.
