השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר התייחס היום (רביעי) לסערה בקבינט המדיני וטען כי אין שום בסיס לוויכוח – משום "שלרצועה כולה לא אמור להיכנס שום גרם של סיוע".
לדבריו, "כל עוד חטופינו מוחזקים שם – לא בידי חברה חיצונית, ולא בידי חיילי צה"ל. זהו המצב כיום, ורק על ידי המשכתו ניתן יהיה להוריד את חמאס על הברכיים ולשחרר את חטופינו בכוח הזרוע".

כזכור, שר האוצר הטיח מוקדם יותר היום ברמטכ"ל אייל זמיר, במהלך דיון בקבינט הביטחוני, כי אם הוא אינו מוכן ליישם את החלטת הדרג המדיני ולאפשר לחיילי צה"ל לחלק את הסיוע ההומניטרי בעזה – עליו לפרוש.

הסערה בקבינט: סמוטריץ' תקף את נתניהו – ואיים לפרוש מהממשלה
בהמשך הבהיר סמוטריץ' כי עיקר ביקורתו מופנית כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הבעיה היא לא הרמטכ"ל, אלא זה שלא אוכף את המדיניות על צה"ל".

בנוסף, סמוטריץ' איים לפרוש מהממשלה אם לא תיושם גישתו בעזה – הכוללת כיבוש הרצועה וניהול ישראלי ישיר של הסיוע ההומניטרי: "הכנסת סיוע לחמאס היא צעד שלא אהיה שותף לו. המשך דשדוש צבאי והכנסת סיוע הומניטרי לחמאס כשחטופינו שם – לא אופציה".
